بین مدل های متنوع دستگاه های تصفیه هوا شک دارید؟ دستگاه مناسب خود را پیدا کنید

با ما تماس بگیرید :‌ ۰۲۶۳۳۵۱۴۰۸۱ برای مشاوره بیشتر، با ما تماس بگیرید

آیا دستگاه تصفیه هوا قابلیت ویروس کشی دارد؟

سجاد بیگی ۵ اسفند, ۱۳۹۸ ۵ دقیقه مطالعه

در اوایل سال ۲۰۲۰ با شیوع بیماری کرونا در ووهان چین، میلیون‌ها نفر نگرانی زیادی برای ابتلا به این بیماری پیدا کردند. مصرف ماسک و مواد ضدعفونی در تمام دنیا چند برابر شد. همه تلاش می‌کنند تا از هر راهی که ممکن است، اقدامی در جهت پیشگیری از این بیماری کنند.
در این میان یکی از راه‌هایی که درباره آن صحبت‌های زیادی می‌شود، استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا است. چراکه همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال این ویروس از طریق هوا است. استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا هم مهم‌ترین راه پاکسازی هوا به شمار می‌روند.
حال احتمالا سوالات مهمی پیش میاید که باید پاسخ آن‌ها را پیدا کنیم. سوالاتی مثل اینکه:

  •  دستگاه های تصفیه هوا چه قدر برای پاکسازی هوای خانه از ویروس ها موثرند ؟

    image

    سلامتی را به خانواده خود هدیه دهید

    برای مشاوره درمورد آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن
    در فضای داخلی با ما تماس بگیرید.

    مشاوره و خرید دستگاه تصفیه هوا دریافت کاتالوگ
  • بهترین دستگاه تصفیه هوا ضد ویروس کدام است؟

  • برای خرید دستگاه تصفیه هوای ضد ویروس که در مقابل انتشار ویروس کرونا به ما کمک کند به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

برای پاسخ اولیه به این سوال ها با ما همراه باشید و برای مشاوره تخصصی می‌توانید با مشاوران نوجان مهر تماس بگیرید

انواع دستگاه‌های تصفیه هوا و تاثیر آن‌ها روی ویروس کرونا 


دستگاه‌های تصفیه هوا انواع مختلفی دارند. هر یک از فیلترهایی که در دستگاه‌های تصفیه هوای مختلف استفاده می‌شود، به میزان متفاوتی در جذب ویروس‌ها موثر است. در ادامه به بررسی هر یک از این فیلترها می‌پردازیم:

لامپ UV در دستگاه‌های تصفیه هوا برای ویروس کشی و پاکسازی هوای خانه

لامپ UV

طبق گزارش سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA)، سیستم های حرفه ای UV میتوانند تا حد زیادی محیط را ضدعفونی کنند ولی دستگاه های تصفیه هوای خانگی با لامپ UV کارایی مناسبی ندارند. درواقع بیشتر لامپ های UV به دلیل عبور بسیار سریع جریان هوا از فیلتر، قادر به کشتن باکتری ها نیستند.

به طور کلی با تابش نور لامپ UV به سطح فیلتر، مولکول های گازی آلاینده شروع به انجام واکنش می کنند و پس از تخریب به مولکول های بی خطر تبدیل می شوند. فرآیندی که با اثرات جانبی همراه است. ممکن است در مسیر تبدیل آلاینده ها به مولکول های بی خطر، بعضی از مولکول ها در این فرآیند ناقص واکنش دهند و تبدیل به مولکول هایی ناشناخته و جدید شوند.
علاوه بر آن طبق گزارش EPA ذرات متلاشی شده کپک ها و باکتری‌ها نباید در هوا رها شوند چون همچنان مضر هستند. (بویژه بلحاظ آلرژی زایی و بیماری آسم)

بنابراین استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوایی که از فیلتر لامپ UV استفاده می‌کنند بیشتر در مراکز درمانی کاربرد دارند و مصرف خانگی آن‌ها توصیه نمی‌شود.

فیلتر هپا در تصفیه هوا و نقش آن در پاکسازی ویروس کرونا

فیلتر هپا

دستگاه‌هایی که از فیلتر هپا برای تصفیه هوا استفاده می‌کنند، هیچ‌گونه ماده جدیدی را به محیط اضافه نکرده و تنها ذرات آلاینده را از محیط پاکسازی می‌کنند. این نوع دستگاه‌ها قادرند ذرات بسیار کوچک همچون باکتری‌ها و ویروس‌ها را نیز جذب فیلتر خود کنند.
استفاده از این نوع دستگاه‌ها به طور قطع باعث کاهش اثرات آلودگی هوا می‌شود و در واقع وظیفه اصلی این دستگاه‌ها همین است. اما در کنار این موضوع به عنوان یکی از راه‌های مکمل برای کاهش خطرات ویروس‌ها نیز در محیط‌های بسته می‌توانند به کار گرفته شوند.

 فیلتر هپا چگونه ویروس‌ها را جذب می‌کند؟

برای برسی این موضوع ویروس کرونا را در نظر می‌گیریم. بر اساس اندازه‌گیری که سایت نجم انجام داده، اندازه یکی از انواع ویروس کرونا ۰.۱۲ میکرون است.
در این بین درباره فیلتر هپا گفته می‌شود که این فیلتر تنها ذرات بالای ۰.۳ میکرون را جذب می‌کند.

image

دستگاه تصفیه هوای نوجان N300 Pro


  • گارانتی ۲۴ ماهه
  • تکنولوژی دمنده‌های کم مصرف و کم صدا با موتور EC
  • مبتنی بر فیلتراسیون صرف و بدون تولید گاز ازن
  • استفاده از فیلتر‌های الیافی از سازندگان معتبر اروپایی
اطلاعات بیشتر دریافت کاتالوگ
 
 
پس چطور فیلتر هپا می‌تواند ویروس ها را جذب کند؟

فیلتر هپا مانند یک توری عمل نمی‌کند! بلکه در فرایند جذب فیلتر هپا از پدیده‌ای به نام انتشار یا (diffusion) استفاده می‌شود. این فرانید در جذب ذرات بسیار ریز مانند ویروس بسیار موثر است. به گفته ناسا ذرات در این روش تقریبا ۱۰۰% جذب می‌شوند.
در این روش ذرات آلاینده‌ای که اندازه‌ای کوچکتر از یک میکرون دارند، به دلیل اصابت مداوم با مولکول‌های گازی، تغییر جهت می‌دهند و مسیر نامنظمی را طی می‌کنند. به همین دلیل همین برخورد و با کاهش سرعتشان، به آسانی در دام فیلتر هپا می‌افتند.
بر اساس تحقیقی که توسط گروهی در دانشگاه مینسوتا بر روی فیلتر هپا صورت گرفته، در صورت داشتن کیفیت مناسب، این فیلتر قادر است تا ذراتی با اندازه ۳ تا ۲۰ نانومیکرون هم جذب کند. (چیزی حدود ۳ تا ۲۰ برابر کوچکتر از ویروس کرونا)
اندازه ویروس

همانطور که در این عکس مشاهده می‌کنید، ذرات ویروس کوچک‌تر از ذرات PM 2.5 هستند، اما فیلتر هپا با کمک پدیده diffusion آن‌ها را به دام می‌اندازد.
نکته مهم این است که فیلترهپا به احتمال بسیار زیادی ویروس‌ها را به تله می‌اندازد اما ویروس‌ها درجا کشته نمی‌شوند و  بر حسب مقاومتی که دارند، وقتی مدتی روی یک بستر نامناسب و عیر زنده قرار بگیرند، از بین خواهند رفت. با این وجود ویروس‌ها تنها روی هوا معلق نیستند و روی سطوح مختلف نیز وجود دارند که دستگاه‌های تصفیه هوا برای روی این دسته از ویروس‌ها کاری نمی‌تواند انجام دهد.

بنابراین به گزارش نیویورک ‌تایمز، فیلتر هپا نه تنها ویروس کرونا، بلکه ویروس‌های بسیار دیگری را هم به دام می‌اندازد و در دوران همه‌گیری کوید ۱۹، استفاده از دستگاه‌های با فیلتر هپا می‌تواند تاثیر مثبتی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری داشته باشد.

قیمت دستگاه تصفیه هوای خوب چه قدر است؟ کلیک کنید و درباره این موضوع مطالعه کنید

دستگاه تصفیه هوای یون ساز و چالش‌های آن

دستگاه‌های تصفیه هوای یون‌ساز هم همانطور که از اسمشان پیداست، با تولید یون منفی و آزاد کردن آن در هوا قصد پاکسازی آلاینده‌های موجود در هوا را دارند. یون منفی آزاد شده توسط این دستگاه‌ها با مولکول‌های آلاینده واکنش نشان داده و آن‌ها را سنگین می‌کنند. در نتیجه این ذرات سنگین روی سطوح مختلف فرود می‌آیند.

اما مشکل این نوع دستگاه‌ها همین فرود آمدن ذرات آلاینده است! چراکه این ذرات سنگین می‌توانند روی سطوح مختلف و درون بدن ما هم بنشینند. بنابراین درباره عملکرد مناسب این نوع دستگاه‌ها هم شک و شبهات زیادی وجود دارد و برخلاف تبلیغاتی که درباره آن‌ها انجام می‌شود، به فرض توانایی بالای آن‌ها در دفع ویروس‌ها، گزینه پر ریسکی به نظر می‌رسند!

دستگاه‌های ازن‌ساز برای پاکسازی ویروس

دستگاه تصفیه هوای ازن ساز
برخی از شرکت‌های سازنده دستگاه‌ تصفیه هوا ادعا می‌کنند که تصفیه هوای ازن به از بین بردن ویروس‌ها، باکتری‌ها، کپک‌ها و سایر آلاینده‌های موجود در فضای خانه کمک می‌کند. اما بیایید نگاهی عمیق‌تر به مکانیزم تصفیه هوا در این دستگاه‌ها بیاندازیم:


دستگاه تصفیه هوای ازن ساز، همانطور که از نامش پیداست، دستگاهی است که با تولید گاز ازن سعی در پاکسازی آلاینده‌ها دارد. در این دستگاه‌ها، مولکول سوم گاز ازن که بسیار فرار است، با ذرات آلاینده واکنش نشان داده و تلاش می‌کند آن‌ها را خنثی کند.
در این میان چند تردید بسیار بزرگ به وجود می‌آید. تردید اول این است که آیا واقعا میزان ازن تولید شده توسط این دستگاه‌ها، همیشه در مقدار مجاز است؟ همانطور که می‌دانید، غلظت بیش از اندازه گاز ازن می‌تواند خطرات بسیار جدی برای سلامتی به همراه داشته باشد.
علاوه بر آن، تردید دوم این است که آیا همیشه واکنش گاز ازن با آلاینده‌ها به صورت کامل انجام می‌شود؟ در مطالعات فراوانی مشخص شده که ممکن است این واکنش‌ها همیشه به صورت کامل انجام نشوند. در نتیجه واکنش‌های ناقص، موکول‌های ناشناخته و جدیدی به وجود می‌آیند که می‌توانند تاثیرات مخربی جبران ناپذیری را روی سلامتی ما داشته باشند!

کلیک کنید و درباره عوارض دستگاه تصفیه هوا بیشتر بخوانید

خطرات گاز ازن برای سلامتی چیست؟

به گزارش EPA، گاز ازن می‌تواند خطرات بسیار زیادی برای سلامتی ما ایجاد کند. این خطرات شامل:

  • سرفه‌های شدید
  • سوزش گلو
  • التهاب دستگاه تنفسی
  • کاهش عملکرد ریه‌ها
  • آسیب به بافت ریه

و بسیاری از موارد دیگر است. بنابراین دستگاه تصفیه هوایی که چنین خطراتی را ممکن است به همراه داشته باشد، دست کم برای مصرف خانگی مناسب به نظر نمی‌رسد.

تاثیر ازن ساز‌ها روی قارچ‌ها و باکتری‌ها

طبق یک تحقیق که در سال ۱۹۸۳  به انجام رسیده، ازن‌سازها در جلوگیری از رشد کپک یا باکتری در یک اتاق استاندارد بیمارستان موثر نبودند. برای حذف قارچ‌ها و ریزگردها، سازمان بهداشت عمومی آمریکا استفاده از ازن‌سازها را توصیه نمی‌کند. طبق گفته این سازمان، ازن حتی با غلظت بالای خود هم نمی‌تواند روی این آلاینده‌ها تاثیری بگذارد.

در نهایت چه دستگاه تصفیه هوایی برای پاکسازی ویروس کرونا مناسب است؟


بد نیست که مطالبی عنوان شده تا اینجای مقاله را جمع‌بندی کنیم. در نهایت چه دستگاهی می‌تواند در مهار ویروس کرونا موفق باشد؟
به نظر می‌رسد با توجه به توضیحاتی که در این مقاله داده شد، باید دستگاه تصفیه هوایی را انتخاب کنیم که هیچ ماده جدیدی را وارد محیط نمی‌کند و تنها با جذب آلاینده‌های موجود  در هوا، ویروس را از بین می‌برد.
شاید دستگاه‌های تصفیه هوایی که از فیلتر هپا و کربن اکیتو برای پاکسازی آلاینده‌ها استفاده می‌کنند را بتوان ایمن‌ترین دستگاه‌های خانگی دانست. چراکه این نوع دستگاه‌ها هیچ ماده جدیدی را تولید نکرده و با دقت بالایی آلاینده‌ها را از بین می‌برند.
در دستگاه برندهای معروف و جهانی مثل IQ هم از همین فیلترها برای تصفیه هوا استفاده می‌شود. در ایران هم برندهای متخصص تصفیه هوا مثل دستگاه تصفیه هوای ایرانی نوجان، فیلتر هپا و کربن اکتیو را برای تصفیه هوا به کار می‌گیرند.

درباره فیلترهای دستگاه تصفیه هوا بیشتر بخوانید

نکاتی که باید هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا در نظر بگیرید


دستگاه تصفیه هوای خانگی
انتخاب دستگاهی که از فیلتر هپا برای تصفیه هوا استفاده می‌کند، به تنهایی برای بهبود کیفیت هوا کافی نیست! برای آنکه دستگاه تصفیه هوا بازدهی مناسبی داشته باشد، لازم نکات بسیار مهم دیگری را هم هنگام خرید در نظر بگیرید:

ظرفیت فیلترهای دستگاه را بررسی کنید

فیلترهای هپا و کربن اکتیو در هر دستگاهی ممکن است ظرفیت متفاوتی داشته باشند. در هنگام خرید حتما در مورد ظرفیت فیلترها از فروشنده سوال کنید. یک دستگاه باکیفیت از فیلتر هپایی استفاده می‌کند که بین یک تا دو سال (بسته به میزان آلودگی محیط شما) عمر مفید دارد. همچنین حداقل میزان جاذب کربن به کار رفته باید نزدیک به دو کیلوگرم باشد.
برخلاف ادعای برخی از سازندگان دستگاه‌های تصفیه هوا فیلترهای هپا و کربن اکتیو قابل شست و شو نیستند و پس از پایان عمرشان باید تعویض شوند. این فیلترها پس از پایان ظرفیتشان دیگر نمی‌توانند آلاینده‌های جدید موجود در محیط را جذب خود کنند.

به اندازه و فن دستگاه نوجه کنید

فن دستگاه تصفیه هوا

همانطور که گفته شد، بسیاری از برندهای معتبر سازنده دستگاه‌های تصفیه هوا از فیلترهای هپا برای تصفیه هوا استفاده می‌کنند. در این روش تصفیه هوا ابتدا هوا از طریق فن‌ها به درون دستگاه مکیده می‌شود.
بنابراین فن دستگاه تصفیه هوا، تعیین کننده قدرت دستگاه است. برای آنکه هوای اتاق با سرعت مناسبی تصفیه شود، دستگاه به یک فن باکیفیت نیاز دارد.
شرط استفاده از یک فن باکیفیت این است که اندازه دستگاه تصفیه هوا به قدر کافی بزرگ باشد. بنابراین بسیاری از دستگاه‌های تصفیه هوایی که اندازه کوچکی دارند، احتمالا از فن‌های ضعیف‌تری استفاده می‌کنند.
همچنین فیلترهایی که ظرفیت بالایی دارند، معمولا اندازه بزرگتری دارند که در دستگاه‌های کوچک امکان استفاده از آن‌ها وجود ندارد.
بنابراین حتما درباره فن دستگاهی که انتخاب می‌کنید، اطلاعات کافی کسب کنید.

 

 

 

 

 

 

به نوع آلودگی در اقلیم ایران توجه کنید

جنس آلودگی در هر شهر و اقلیمی متفاوت است. یک دستگاه تصفیه هوای مناسب باید برای شرایط آب و هوای محل زندگی ما طراحی شده باشد. برای مثال آلودگی شهر اهواز از جنس گرد و خاک درشت    (PM10)  و ریز (PM2.5) با منشا طبیعی است. در حالی که آلودگی در تهران به دلیل وجود ذرات (PM 2.5)  و به دلیل ترافیک سنگین این شهر است.

بخشی از دستگاه‌های وارداتی موجود در بازار ایران، برای اقلیم کشور تولیدکننده این دستگاه‌ها طراحی شده‌اند و ممکن است بازدهی موردنظر را در اقلیم ایران نداشته باشند.
در این میان، استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوای ایرانی (منوط به آنکه اصول تصفیه هوا در آن رعایت شده باشد) می‌تواند بخش بزرگی از این مسئله را حل کند. چراکه این دستگاه‌ها با دانش و تخصص مهندسان ایرانی و برای اقلیم کشورمان طراحی می‌شوند. از جمله این برندها می‌توان به دستگاه تصفیه هوای نوجان اشاره کرد.

امکانات جانبی دستگاه را ارزیابی کنید

در کنار اجزای اصلی یک دستگاه تصفیه هوا، قابلیت های بیشتری در بعضی از دستگاه ها وجود دارند تا تجربه ی استفاده از این محصول را برای مصرف کنندگان آسان تر کنند.
این امکانات به طور کلی شامل موارد زیر می شوند:

حالت شب

سنسور دستگاه تصفیه هوا

این ویژگی در دستگاه های تصفیه هوا، به شما کمک می کند تا شب بدون مراحمت صدای فن، خواب راحتی داشته باشید.
هرچند که دستگاه های تصفیه هوا معمولا صدای آزاردهنده ای ندارند، اما در سکوت شب ممکن است صدای فن قابل شنیدن باشد.
با استفاده از حالت شب دیگر مشکلی نخواهید داشت و دستگاه با دور فن پایین تری به کارش ادامه می دهد.

 

 

سنسور

یکی ار ویژگی هایی که درباره ی آن تبلیغات زیادی انجام می شود سنسور ها هستند. نکته قابل توجه درباره ی سنسور های دستگاه تصفیه هوا این است که درباره ی عملکرد صحیح آن ها تردید های زیادی وجود دارد. دلیل این مشکل آن است که دستگاه برای تشخیص میزان آلودگی تنها هوای اطراف دستگاه را معیار قرار می دهد و آلودگی که دور از دستکاه وجود دارد نا دیده گرفته می شود. تنها سنسوری مورد اطمینان است که سنجش آلودگی را دور از دستگاه انجام دهد. این سنسور ها به دلیل هزینه بالا در دستگاه های تصفیه هوا استفاده نمی شوند.

کنترل از راه دور

یکی دیگر از امکانات برخی از دستگاه های تصفیه هوا امکان کنترل از راه دور دستگاه است. هرچند که انتظار می رود یک دستگاه تصفیه هوا با سرعت متوسط بدون دخالت ما، در طول شبانه روز ادامه دهد.
در کل برخلاف بسیاری از وسایل روزمره ما که ویژگی های خاص و جذابیت استفاده از آن ها تجربه بهتری را برای ما رقم می زنند، مهم ترین اصل در دستگاه تصفیه هوا کیفیت مناسب و عملکرد درست است. این عوامل در نهایت تجربه ی شیرین سلامتی را برای ما به ارمغان می آورند.

چگونه هنگام ابتلا به ویروس کرونا از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنیم؟


استفاده از دستگاه تصفیه هوا در هنگام ابتلا به ویروس کرونااگر خودتان یا یکی از اعضای خانواده به ویروس کرونا مبتلا شد، علاوه بر پروتکول‌های کلی سازمان جهانی بهداشت، می‎‌توانید از دستگاه تصفیه هوا هم برای مراقبت‌های بیشتر کمک بگیرید.
بر اساس گزارش consumerreports برای استفاده از دستگاه تصفیه هوا هنگام ابتلا به ویروس کرونا موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • دستگاه تصفیه هوا را در اتاق بیمار ۲۴ ساعته روشن نگه دارید و آن را روی بالاترین دوری که در آن بیمار از صدای فن آزرده نمی‌شود، تنظیم کنید.
  • دستگاه تصفیه هوا  را جایی قرار دهید که در مسیر جریان هوا چیزهایی مثل پرده یا مبلمان مانع جریان هوا نباشند و در اتاق را هم حتما ببندید.
  • اگر بعد از استفاده دستگاه نیاز به تعویض فیلتر پیدا کرد، حتما مراقبت و دقت بیشتری به خرج دهید.

چگونه هوای خانه را پاکسازی کنیم؟ با کلیک روی لینک مقاله مربوط به این سوال را مطالعه کنید.

جمع بندی


انتخاب یک دستگاه تصفیه هوا با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار، کاری طاقت فرسا است اما دانستن چند نکته بسیار مهم است:

  • حجم فیلتر های یک دستگاه تصفیه هوا تعیین کننده میزان کارایی دستگاه است. بسیاری از دستگاه های موجود در بازار، با وجود استفاده از فیلترهای هپا و کربن اکتیو، به دلیل حجم پایین فیلتر ها پس از یک دوره ی بسیار کوتاه کارایی خود را از دست می دهند. هنگام خرید دستکاه تصفیه هوا از کیفیت و حجم فیلتر های به کار رفته اطلاعات دقیقی کسب کنید.
  • توجه کنید دستگاه فیلتر اولیه مناسبی داشته باشد.
  • به گارانتی محصول و خدمات پس از فروش آن دقت کنید.
  • برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه تصفیه هوای مناسب برای ویروس کرونا با مشاوران متخصص شرکت نوجان مهر تماس بگیرید
  • تنها به یک راهکار برای مقابله با ویروس‌ها بسنده نکنید. از روش‌های گوناگون در کنار هم برای کسب نتیجه بهتر کمک بگیرید.

سوالات متداول

بهترین دستگاه ویروس کش چیست؟

بهترین دستگاه ویروس کش دستگاهی است که بدون اضافه کردن هیچ ماده جدیدی، ویروس‌ها را از بین ببرد. بعضی از دستگاه‌های تصفیه هوا که از لامپ UV یا تولید یون منفی برای پاکسازی ویروس‌ها استفاده می‌کنند، با واکنش ناقص ممکن است آلاینده‌ها را به ذرات خطرناک‌تری تبدیل کنند. دستگاه‌هایی که از فیلتر هپای باکیفیت استفاده می‌کنند، معمولا بهترین گزینه برای ویروس کشی برای مصرف خانگی هستند.

بهترین دستگاه تصفیه هوای ایرانی برای ویروس کرونا کدام است؟

دستگاه‌های تصفیه هوای باکیفیت زیادی در بازار وجود دارند، اما یکی از مناسب‌ترین آن‌ها دستگاه تصفیه هوای نوجان است. این دستگاه تصفیه هوا با دانش مهندسین بومی برای نوع خاص آلودگی هوا و سبک زندگی ایرانی‌ها طراحی شده است. مهندسی این دستگاه‌ها هم بر اساس استانداردهای اروپایی انجام شده.

آیا دستگاه تصفیه هوای ویروس کش عوارض دارد؟

دستگاه‌های تصفیه هوایی که از فیلتر هپا برای کشتن ویروس‌ها استفاده می‌کنند، هیچ عوارضی ندارند. چراکه هیچگونه ماده جدیدی را به محیط اضافه نمی‌کنند. اما دستگاه‌های تصفیه هوایی که از لامپ UV یا یون منفی برای تصفیه هوا استفاده می‌کنند، ممکن است عوارضی را به دلیل واکنش‌های ناقص و تولید گاز ازن داشته باشند.

آیا فیلتر هپا ویروس را جذب می‌کند؟

فیلتر هپا برای جذب ویروس‌ها از پدیده‌ای به نام انتشار یا Diffusion استفاده می‌کند. این فیلتر می‌تواند ذراتی تا ۲۰ برابر کوچک‌تر از ویروس کرونا را هم جذب خود کند. بنابراین با توجه به اینکه فیلتر هپا بدون اضافه کردن ماده جدیدی، ویروس‌ها را جذب خود می‌کند، یکی از بهترین گزینه‌ها برای دستگاه‌های تصفیه هوای خانگی به حساب می‌آید.

 

1 Comment

  1. سیامک غلامی گفت:

    سلام چند سوال داشتم خدمتتون:
    ۱. ایا دستکاهی دارید که سنسور منواکسید داشته باشد؟
    ۲. آیا دستگاهی دارید که هم با فیلتر هپا کارکند وهمزمان با روش الکترواستاتیک تولید یون منفی هوا را پالایش کند ؟
    ۳. معمولا فیلتر های هیا فقط تا ۳۰۰نانومتر راجذب میکند وویروس زیر ۱۰۰ نانو است چکونه جذب می شود.
    ۴. من فیلتری از سلولز -و کایتوزان ساخته ام که ویروس کش است ایا شما دستگاهی برای تست تعین میزان جذب ان دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *