بین مدل های متنوع دستگاه های تصفیه هوا شک دارید؟ دستگاه مناسب خود را پیدا کنید

با ما تماس بگیرید :‌ ۰۲۶۳۳۵۱۴۰۸۱ برای مشاوره بیشتر، با ما تماس بگیرید

چه مدت طول می کشد تا یک دستگاه تصفیه هوا یک اتاق را تمیز کند؟

معصومه جهانی ۲۹ دی, ۱۴۰۲ ۵ دقیقه مطالعه

چه مدت طول می کشد تا یک دستگاه تصفیه هوا یک اتاق را تمیز کند؟

آلودگی هوا یک چالش رایج زیست محیطی است که امروزه مردم در سراسر جهان با آن درگیر هستند. از سال ۲۰۱۶، افزایش شدید آلودگی هوا شروع شده است. سالانه حدود ۴.۲ میلیون نفر در سراسر جهان به دلیل مشکلات بهداشتی ناشی از آلودگی هوا بر اثر بیماری هایی مانند سکته مغزی، حمله قلبی، سرطان ریه و آسم جان خود را از دست می دهند. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، حدود ۹۱ درصد از جمعیت جهان در مناطقی زندگی می‌کنند که آلودگی هوا وجود دارد.

استفاده از یک دستگاه تصفیه هوای مجهز می تواند تاثیر آلودگی هوا در داخل خانه را تا حد زیادی کاهش دهد. یکی از متداول ترین سوالی که از ما پرسیده می شود این است که چقدر طول می کشد تا یک دستگاه تصفیه هوا هوای خخانه را تمیز کند؟ به طور کلی، یک دستگاه تصفیه هوا حدود ۳۰ دقیقه تا دو ساعت طول می کشد تا یک اتاق را تصفیه کند. اما جنبه هایی از جمله اندازه اتاق، فیلتر، سرعت تصفیه و موارد دیگر وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

image

سلامتی را به خانواده خود هدیه دهید

برای مشاوره درمورد آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن
در فضای داخلی با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید دستگاه تصفیه هوا دریافت کاتالوگ

 

آیا می توان دستگاه تصفیه هوا را در طول شب روشن گذاشت؟

بله این  که دستگاه تصفیه هوا را برای تمام شب روشن بگذارید کاملاً بی خطر است. در واقع، وقتی دستگاه را برای مدت طولانی روشن می گذارید، می توانید انتظار داشته باشید که کیفیت هوای داخل خانه تا حد زیادی بهبود بخشد.

در واقع روشن گذاشتن طولانی مدت دستگاه تصفیه هوا راه حل موثری برای خانه هایی هستند که در آن شومینه وجود دارد یا افراد زیاد سیگار می کشند. به کمک این دستگاه میتوان به راحتی از شر دود و آلودگی هایی که در خانه تولید میشوند، خلاص شود. در بیشتر راهنماهای دستگاه تصفیه هوا، خواهید دید که برای داشتن هوای بسیار تمیز، باید دستگاه تصفیه هوا را در تمام طول روز روشن کنید. اما این لزوماً به این معنی نیست که شما مجبورید دستگاه تصفیه هوا را به مدت ۲۴ ساعت روشن بگذارید.

برای داشت هوای پاکیزه بهترین روش این است که دستگاه تصفیه هوا را در بالاترین درجه خود برای چند ساعت روشن کنید. با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که ذرات معلق در هوا از بین رفته و هوای اتاق شفاف و پاک  است. البته اگر  فضای داخلی بزرگی دارید، ممکن است لازم باشد دستگاه تصفیه هوا  برای مدت طولانی تری کار کند. بعد از این مرحله میتوانید دستگاه را در درجات پایین بگذارید تا در طول روز روشن باشد و هوا را پاکیزه نگه دارد.

اینکه در تمام طول شب یا روز دستگاه تصفیه هوا روشن باشد هیچ مشکلی ایجاد نمیکند فقط ممکن است مجبور شوید فیلترهای دستگاه را زودتر عوض کنید.

 

بیشتر بخوانید:
آیا یک دستگاه تصفیه هوا برای کل فضای منزل کافی است؟

چه مدت طول می کشد تا متوجه تفاوت کیفیت هوا هنگام استفاده از دستگاه تصفیه هوا شوید؟

برخلاف تصور عموم، دستگاه های تصفیه هوا ، هوا را خشک نمی کنند. آنها تنها کار به دام انداختن آلاینده های موجود در هوا هنگام گردش هوای تازهرا انجام میدهند و این عملکرد بدون تأثیر بر سطح رطوبت هوای محیط است. هنگامی که دستگاه تصفیه هوا با توجه به اندازه اتاق و مقدار آلاینده ها به خوبی انتخاب شود، می توانید طراوت هوا را در عرض یک ساعت احساس کنید.

همچنین، دستگاه های تصفیه هوا مجهز به فیلتر کربن می توانند بو، ترکیبات آلی فرار (VOCs) و دود را جذب کنند. بنابراین یک دستگاه تصفیه هوا وسیله ای عالی برای از بین بردن بوی بد محیط است. در عرض چند ساعت خواهید دید که شوره، کنه، گرده و سایر ذرات معلق در هوا از بین رفته و هوای تازه را برای شما باقی می ماند.

شایان ذکر است که برخی از سازندگان ادعا می کنند که دستگاه های تصفیه هوای آنها می توانند یک اتاق را در عرض نیم ساعت تمیز کنند. اگر می خواهید بدانید که دستگاه تصفیه هوا چقدر می تواند کارآمد باشد، باید جنبه های زیر را در نظر بگیرید:

  • اندازه ذراتی که فیلتر می تواند به دام بیاندازد
  • بالاترین و کمترین درجات دستگاه تصفیه هوا
  • حجم هوایی که دستگاه برای تصفیه آن ساخته شده است.

پس یک تصفیه کننده هوای باکیفیت و پرقدرت می تواند زودتر هوا را تمیزکند، اما تمیز کردن کل اتاق و حذف همه آلاینده ها قطعا زمان بیشتری از نیم ساعت می برد.

image

دستگاه تصفیه هوای نوجان N300 Pro


  • گارانتی ۲۴ ماهه
  • تکنولوژی دمنده‌های کم مصرف و کم صدا با موتور EC
  • مبتنی بر فیلتراسیون صرف و بدون تولید گاز ازن
  • استفاده از فیلتر‌های الیافی از سازندگان معتبر اروپایی
اطلاعات بیشتر دریافت کاتالوگ

فیلتراسیون سه مرحله‌ای

اثربخشی دستگاه های تصفیه همراه با تهویه هوا

اگرچه تعدادی از سیستم های HVAC یا تهویه هوا می توانند گرد و غبار موجود در هوای داخل خانه را از بین ببرند، اما فیلترهای اصلی نمی توانند کوچکترین ذرات را از بین ببرند و این ممکن است به سلامت شما آسیب برساند. اگر یک ژنراتور تهویه مطبوع درجه یک مانند را همراه با دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید، می توانید مطمئن باشید که تمام باکتری ها، گرد و غبار، کپک ها و میکروب ها از هوای داخل خانه پاک می شوند. مهمترین مزایای یک دستگاه تصفیه هوای HVAC عبارتند از:

  • خنثی کردن دود شومینه یا سیگار کشیدن
  • از بین بردن بوی نامطبوع از آشپزخانه، حمام و سطل زباله
  • به دام انداختن موی حیوانات خانگی و سایر مواد حساسیت زا

اگر قصد خرید دستگاه تصفیه هوای پرقدرت مناسب آلودگی هوای ایران را دارید روی لینک زیر کلیک کنید
خرید دستگاه تصفیه هوا

نتیجه‌گیری

با توجه به اینکه آلودگی هوا به تدریج سلامت ما را به خطر می اندازد و خود ما هم متوجه نمیشویم ، دستگاه های تصفیه هوا بهترین گزینه برای داشتن هوای باکیفیت داخل خانه هستند. افرادی که از مشکلات ریوی و آیم و آلرژی و … می برند متوجه خواهند شد که سلامت آنها با بهبود کیفیت هوا بهتر میشود. زیرا استفاده از دستگاه تصفیه هوا در داخل خانه باعث حذف آلرژن ها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *