بین مدل های متنوع دستگاه های تصفیه هوا شک دارید؟ دستگاه مناسب خود را پیدا کنید

با ما تماس بگیرید :‌ ۰۲۶۳۳۵۱۴۰۸۱ برای مشاوره بیشتر، با ما تماس بگیرید

معرفی ۸ دمنوش ضد آلودگی هوا موثر

معصومه جهانی ۲۷ آبان, ۱۴۰۲ ۵ دقیقه مطالعه

ریه ها یکی از بخش‌های مهم در بدن ما هستند. آنها به ما کمک می‌کنند تا زندگی سالمی داشته باشیم و زنده بمانیم. تمام قسمت‌های بدن ما برای انجام وظایف خود به اکسیژن نیاز دارند. ریه ها برای ما اکسیژن را از هوا جذب می‌کنند و گازهای اضافی مثل دی‌اکسید کربن را از بدن خارج می‌کنند. بنابراین، مهم است که ریه ها سالم باشند تا بتوانیم به خوبی عمل کنیم.

اما ما در عصری زندگی می‌کنیم که در اکثر کشورها همچنین ایران هوا آلوده است. به همین دلیل، باید خیلی مراقب سلامت ریه هامان باشیم. زیرا بسیاری از بیماری‌ها و عوامل دیگر وجود دارند که به سلامت ریه ها و به دنبال آن به سلامتی ما آسیب می‌زنند.

image

سلامتی را به خانواده خود هدیه دهید

برای مشاوره درمورد آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن
در فضای داخلی با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید دستگاه تصفیه هوا دریافت کاتالوگ

شاید نتوانیم از آلودگی هوای محیط زندگی فرار کنیم، اما می‌توانیم با اقداماتی ساده از سلامت خود محافظت کنیم. 

برای مثال  به جای استفاده از ماشین شخصی، از حمل و نقل عمومی یا دوچرخه  استفاده کنیم. در روزهای آلوده از ماسک استفاده کنیم.  در محیط های آلوده ورزش نکنیم سیگار یک دشمن واقعی برای ریه‌های ماست. ترک سیگار موجب کمک به سلامت ریه است و به اندازه آلودگی هوا ضرر دارد. خود سیگار باعث آلودگی هوای داخل خانه میشود.

 افزودن مواد غذایی سالم به رژیم غذایی‌تان می‌تواند به ریه‌هایتان کمک کند تا در مقابل آسیب‌های محیطی مقاومت کنند.  حتی گیاهان دارویی در اطراف شما می‌توانند به شما در مبارزه با آلودگی هوا کمک کنند. این گیاهان دارویی، غنی از ترکیبات گیاهی آنتی هیستامینی و آنتی اکسیدانی هستند و میتوانند به سلامتی شما کمک می‌کنند و مشکلات تنفسی را کاهش دهند. این گیاهان می‌توانند به شما در کاهش احتقان قفسه سینه، پف بینی، تسکین راه‌های هوایی تحریک شده، و حتی کاهش علائم مثل عطسه، خس خس سینه، سرفه و تورم غدد کمک کنند.

بنابراین، با انتخاب مواد غذایی سالم و استفاده از دمنوش های دارویی، می‌توانید به ریه‌های خود کمک کنید.

 

چگونه عادات غذایی شما می تواند سلامت ریه را بهبود بخشد؟

بهبود سلامت ریه یک فرآیند یک روزه نیست، به ویژه از نظر شرایط هوای ضعیف پیروی از اقدامات ایمنی و افزودن غذاها و نوشیدنی های سالم به رژیم غذایی می تواند به حفظ سلامت ریه ها کمک کند.

وجود سموم محیطی همراه با غذاهای پرچرب و التهاب زا، اغلب می تواند خطر ابتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه (COPD) را افزایش دهد و ممکن است منجر به فیبروز ریوی و آسم شود. با این حال، کارشناسان معتقدند که اصلاح سبک زندگی و افزودن یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی می تواند به محافظت از ریه ها و حتی کاهش آسیب های ریوی ناشی از هوای آلوده کمک کند. در اینجا چند دمنوش غنی از مواد مغذی وجود دارد که می تواند به بهبود ریه ها و تقویت عملکرد طبیعی کمک کند.

خرید دستگاه تصفیه هوا

چای لیمو، زنجبیل و نعناع فلفلی

 چای لیمو، زنجبیل و نعناع یکی از طبیعی‌ترین پاک‌کننده‌ها محسوب می‌شود که به عنوان یک ادرارآور با آنتی‌اکسیدان‌ها، به سم‌زدایی بدن کمک می‌کند. لیموی موجود در این دمنوش ذهن شما را باز می کند، زنجبیل به شما انرژی می دهد و نعناع فلفلی گلوی شما را تسکین می کند.

چای لیمو زنجبیل نعنا

عسل و آب گرم

نوشیدنی آب گرم عسل برای کمک به ریه های شما در مبارزه با آلاینده ها بسیار عالی است. به این دلیل که عسل دارای خواص ضد التهابی است و در کاهش التهاب موثر است. مصرف آب گرم به خودی خود در سم زدایی بدن شما بسیار موثر است. هنگامی که این نوشیدنی با یک شیرین کننده طبیعی مانند عسل استفاده می شود، برای مقابله با حملات رادیکال های آزاد بسیار قوی تر می شود.

image

دستگاه تصفیه هوای نوجان N300 Pro


  • گارانتی ۲۴ ماهه
  • تکنولوژی دمنده‌های کم مصرف و کم صدا با موتور EC
  • مبتنی بر فیلتراسیون صرف و بدون تولید گاز ازن
  • استفاده از فیلتر‌های الیافی از سازندگان معتبر اروپایی
اطلاعات بیشتر دریافت کاتالوگ

دمنوش زردچوبه زنجبیل

 زردچوبه حاوی کورکومین است که ضد التهاب، آنتی اکسیدان، ضد سرطان و همچنین دارای خواص ضد سمی است. این دمنوش به حذف سموم مضر از بدن کمک می کند و در عین حال از اندام ها در برابر آسیب بیشتر محافظت می کند. علاوه بر این، زنجبیل به درمان حالت تهوع ناشی از دود زیاد نیز کمک می کند.

 چای سبز

 چای سبز فواید بی شماری برای سلامتی دارد و حتی برای پاکسازی ریه ها نیز مفید است. مملو از آنتی اکسیدان هایی است که ممکن است به کاهش التهاب در ریه ها کمک کند. هر روز یک فنجان چای سبز همراه با زنجبیل، لیمو یا عسل میل کنید.

چای ریشه شیرین بیان (Mulethi)

 چای ریشه شیرین بیان می تواند به عنوان یک ماده اصلی برای کاهش سرفه، احتقان و تب در نظر گرفته شود. همچنین مشخص است که مصرف منظم این نوشیدنی سم زدا به کاهش خطر بیماری های قلبی و پاکسازی ریه ها کمک می کند.

چای چغندر

چای چغندر ممکن است عجیب به نظر برسد، اما برای بهبود سلامت ریه عالی است. وجود آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مانند نیترات در چغندر و سبزی چغندر می تواند به تقویت عملکرد سیستم تنفسی کمک کند.

نیترات موجود در چغندر به آرامش رگ های خونی، کاهش فشار خون و جذب اکسیژن کمک می کند. به گفته متخصصان، عصاره چغندر می تواند عملکرد ریه را در افراد مبتلا به COPD به طور قابل توجهی بهبود بخشد. علاوه بر این، سبزی چغندر سرشار از مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، ویتامین C و آنتی اکسیدان های کاروتنوئیدی است که برای ریه ها مفید است.

برای تهیه چای چغندر، یک پارچ بردارید، ۱ لیمو را آب بگیرید، ۱ قاشق چایخوری رب زنجبیل یا زنجبیل رنده شده و ½ چغندر رنده شده به آن اضافه کنید، همه را با هم مخلوط کنید و آب جوش داغ را اضافه کنید. چای را به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید. آن را صاف کرده و مقداری عسل یا فلفل سیاه به آن اضافه کنید تا طعم آن بیشتر شود.

چای چغندر

چای تولسی

تولسی که با نام ریحان مقدس نیز شناخته می شود برای بهبود سلامت تنفسی عالی است. خواص ضد التهابی، ضد باکتریایی و ضد ویروسی آن را به یک گیاه دارویی قوی تبدیل کرده است که برای درمان آنفولانزای فصلی، تب، آلرژی و عفونت استفاده میشود. جدای از آن، مصرف روزانه برگ تولسی می تواند عملکرد ریه ها و سیستم تنفسی را بهبود بخشد.

تولسی به پاکسازی ریه ها کمک می کند و خواص ضد التهابی آن به کاهش آسیب های ناشی از التهاب راه های هوایی کمک می کند. برای تهیه چای تولسی یک قابلمه آب را گرم کنید و ۷-۸ برگ تولسی و مقداری زنجبیل را به آن اضافه کنید. چای را صاف کرده و در طول روز بنوشید.

دمنوش آویشن

آویشن می‌تواند برای کمک به مقابله با آلودگی هوا و بهبود کیفیت هوای اطراف مفید باشد. آویشن یک گیاه دارویی است که دارای خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی، ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی است. برخی از مطالعات نشان داده‌اند که عصاره آویشن می‌تواند به تصفیه هوا و کاهش آلاینده‌ها مانند میکروب‌ها، قارچ‌ها و ذرات معلق در هوا کمک کند.

شما می‌توانید دمنوش آویشن با تهیه از برگ‌ها یا گل‌های آویشن تهیه کرده و آن را به صورت سرد یا گرم دو بار در روز مصرف کنید. همچنین می‌توانید دمنوش آویشن را به عنوان یک محلول ضدعفونی‌کننده برای پاکسازی هوا در خانه نیز استفاده کنید. یا برگ های آویشن را درون دستگاه بخور بریزید.

 

بیشتر بخوانید:

ضد عفونی هوای خانه

دمنشو آویشن

برخی دیگر از مواد غذایی که به مبارزه با آلودگی هوا کمک می کنند 

  •   تربچه
  •   گل کلم
  •   کلم پیچ
  •   اسفناج
  •   شلغم
  •   آجیل
  •   چای گیاهی
  •   آووکادوها
  •   دانه کدو تنبل
  •   ماست
  •   حبوبات
  •   گردو

 

کلام آخر

جدای از مصرف این نوشیدنی های سم زدا، باید به اندازه کافی بخوابید، به طور منظم ورزش کنید (اما از ورزش های شدید در فضای باز آلوده خودداری کنید) و عادات سالم را برای بهبود سلامت ریه خود دنبال کنید. قبل از اینکه آلودگی هوا به سلامت شما آسیب وارد کند و مشکلات جدی تری ایجاد کند، اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *