بین مدل های متنوع دستگاه های تصفیه هوا شک دارید؟ دستگاه مناسب خود را پیدا کنید

با ما تماس بگیرید :‌ ۰۲۶۳۳۵۱۴۰۸۱ برای مشاوره بیشتر، با ما تماس بگیرید

بهترین مکان برای قرار دادن دستگاه تصفیه هوا کجاست؟

معصومه جهانی ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۲ ۵ دقیقه مطالعه

آلودگی ها و تاثیرات منفی آن برا سلامت انسان کاملا واضح است. مهمترین ذرات معلق مضر PM2.5 و PM10 است. PM10 ذرات درشتتری هستند و به راحتی وارد دستگاه تنفسی فوقانی انسان می شوند و به دیواره‌ها می‌چسبند. ذرات کوچکتر یا همان PM2 حتی خطرناک تر هستند و می‌توانند تا عمیقترین بخش‌های دستگاه تنفسی انسان نفوذ کنند و موجب مشکلات تنفسی و بیما‌ری‌های مختلف شوند. روشن است که استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای حفظ سلامت افراد ضروری است اما افرادی که دستگاه تصفیه هوا خریداری کرده‌اند، اغلب این سوال را می‌پرسند که دستگاه تصفیه هوا باید در کدام قسمت خانه قرار بگیرد؟ در این مقاله به سوال پاسخ می‌دهیم.

 

image

سلامتی را به خانواده خود هدیه دهید

برای مشاوره درمورد آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن
در فضای داخلی با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید دستگاه تصفیه هوا دریافت کاتالوگ

دستگاه تصفیه هوا را کجا قرار دهیم؟

به طور کلی، در صورت قرار دادن صحیح دستگاه تصفیه هوا، می توانید راندمان آن را افزایش دهید. پس موقعیت دستگاه تصفیه هوا نقش پررنگی در عملکرد آن دارد.

مهمترین و اولین نکته اگر می خواهید هوای یک اتاق یا کل آپارتمان را تصفیه کنید، مهم است که تصفیه کننده هوای مناسب با متراژ را انتخاب کنید، زیرا یک دستگاه با کارایی متوسط نمی تواند هوای یک اتاق نشیمن بزرگ یا کل خانه‌ را تصفیه کند. به همین دلیل، دستگاه خریداری شده باید همیشه با ابعاد فضایی که باید هوای آن تصفیه شود، مطابقت داشته باشد.

بیشتر بخوانید:
آیا باید دستگاه تصفیه هوا را همیشه روشن بگذارم؟

توجه به واکنش های آلرژیک

نکته‌ی بسیار مهم برای جذب ذرات درشت (PM10)که سنگین هستند و شامل ذرات حساسیت زا هم میشوند این است که بهتر است همیشه دستگاه تصفیه هوا در نزدیکی فردی باشد که درگیر مشکلات آلرژی است. این ذرات به علت سنگین بودن، سریع ته نشین می شوند و با هر حرکتی دوباره به هوا باز میگردند. پس ضروری است که دستگاه در نزدیکی فرد مبتلا به آلرژی باشد تا دستگاه سریعا بتواند قبل از ته نشینی، آن ذرات را جذب کند.

برای مثال اگر فردی دچار آلرژی و یا مشکلات تنفسی مثل آسم است و بیشتر وقت خود را در نشیمن خانه میگذراند، دستگاه هم باید همانجا و در نزدیکی آن فرد باشد

در صورتی که مشکلی از قبیل آلرژی بین افراد خانه یا یک فضا وجود نداشته باشد و سیستم تصفیه برای بیشتر با هدف جذب ذرات ریزگرد و ۲.۵PM ها باشد، به دلیل آن که این ذرات به واسطه ی ابعاد ریز به صورت همگن و به مدت طولانی در کل فضا معلق هستند، توصیه می‌شود دستگاه در نقطه ای مرکزی از خانه با دور های بالاتر فن  تا حدی که صدایش آزاردهنده نباشد به صورت مداوم کار کند. این کار باعث پرتاب باد بیشتر و در نهایت کارایی بیشتر دستگاه می شود چرا که هرچه دور دستگاه پایین تر باشد پرتاب باد آن کمتر و در نتیجه اثر تصفیه کنندگی کمتری دارد

بیشتر بخوانید:
تاثیر ریزگردها روی زندگی و سلامت انسان چیست؟

در مکان‌هایی که بیشترین جریان هوا وجود دارد

قرار دادن یک دستگاه تصفیه هوا در مکان‌هایی از خانه که هوا جریان بیشتری دارد منطقی به نظر می‌رسد. جریان هوا در اطراف دستگاه، هوای تصفیه شده را سریعتر و راحتتر در خانه پخش می‌کند و هوای پاک با سرعت بیشتری به همه مناطق خانه می‌رسد.

بهترین محل قرار دادن دستگاه تصفیه هوا

دوری از مکان هایی با رطوبت بالا

حجم و ظرفیت دستگاه های تصفیه هوا در محیط‌هایی با رطوبت بالا سریعتر پر شده و کارایی دستگاه پایین می‌آید.

مرطوبترین فضاها در خانه سرویس بهداشتی و آشپزخانه است. طبیعی است در آشپزخانه به علت پخت وپز و … رطوبت هوا بالا می‌رود و می‌تواند فیلترها را سریعتر اشباع کند.

image

دستگاه تصفیه هوای نوجان N300 Pro


  • گارانتی ۲۴ ماهه
  • تکنولوژی دمنده‌های کم مصرف و کم صدا با موتور EC
  • مبتنی بر فیلتراسیون صرف و بدون تولید گاز ازن
  • استفاده از فیلتر‌های الیافی از سازندگان معتبر اروپایی
اطلاعات بیشتر دریافت کاتالوگ

دستگاه تصفیه هوا را در اتاق کجا قرار دهیم؟

در کل بهتر است دستگاه تصفیه هوا در اتاق خواب قرار نگیرد. زیرا دستگاه در دورهای بالاتر بهتر عمل تصفیه هوا را انجام می‌دهد و بالطبع صدای بیشتری نیز دارد که قطعا در هنگام خواب آزار دهنده خواهد بود. اگر هم بخواهید دور دستگاه را پایین بیاورید، باعث پایین آمده قدرت پرتاب باد و عمل تصفیه هوا خواهد شد.

بیشتر بخوانید:
آیا یک دستگاه تصفیه هوا برای کل فضای منزل کافی است؟

 

دستگاه تصفیه هوا در اتاق

آیا دستگاه تصفیه هوا باید روی زمین باشد؟

دستگاه تصفیه هوا هم می‌تواند روی دیوار نصب شود و هم روی زمین قرار گیرد. فقط باید توجه داشته باشید اطراف دستگاه از هر جهت باز باشد تا بتواند مکش و دهش را به خوبی انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *