بین مدل های متنوع دستگاه های تصفیه هوا شک دارید؟ دستگاه مناسب خود را پیدا کنید

با ما تماس بگیرید :‌ ۰۲۶۳۳۵۱۴۰۸۱ برای مشاوره بیشتر، با ما تماس بگیرید

همه چیز درباره دستگاه تصفیه هوا مورد تایید وزرات بهداشت

سجاد بیگی ۲۶ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۵ دقیقه مطالعه

سوال بسیاری این است که چه دستگاهی مورد تایید وزرات بهداشت قرار گرفته؟
پاسخ کوتاه به این سوال این است که وزرات بهداشت به طور مستقیم هیچ کدام از دستگاه های تصفیه هوا را تایید یا رد نکرده است.
چند سال قبل رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت در گفت و گویی با ایسنا درباره ی خطرناک بودن استفاده از دستگاه های تصفیه هوا یون ساز صحبت کرد.
وی دستگاه هایی که در فرایند تصفیه هوا گاز ازن تولید می کنند را نامناسب دانست و در ادامه افزود:”این پدیده می‌تواند روی تشدید بیماری‌های تنفسی نقش داشته باشد، این دستگاه‌ها از متهمان احتمالی بیماری‌های تنفسی هستند.”
واضح است که ما دستگاه تصفیه هوا می‌خریم که هوای سالمی را تنفس کنیم و در برابر خطرات آلودگی هوا در امان باشیم.

دستگاه تصفیه هوا باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟
آیا همه دستگاه‌های تصفیه هوا ازن تولید می‌کنند؟
در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم

انواع فیلترهای دستگاه تصفیه هوا را بشناسید


فیلترهای دستگاه تصفیه هوا
اگر قصد خرید دستگاه تصفیه هوا را داشته باشید، با دریایی از تنوع در محصولات رو به رو می‌شوید و انتخاب بسیار سختی خواهید داشت.
مهم ترین بخش هر دستگاهی، فیلترهای آن است. در ادامه قصد داریم به معرفی انواعی از فیلتر های تصفیه کننده هوا بپردازیم ببینیم کدام یک از این فیلترها برای سلامتی ما ضرر دارند:

image

سلامتی را به خانواده خود هدیه دهید

برای مشاوره درمورد آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن
در فضای داخلی با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید دستگاه تصفیه هوا دریافت کاتالوگ

۱- لامپ UV و عواقب استفاده از آن

لامپ uv مورد تایید وزارت بهداشت نیست

در این روش تصفیه هوا با تابش لامپ UV به سطح فیلتر، مولکول های گازی تبدیل به ذرات بی خطر می شوند. مشکل بزرگ این فرآیند این است که احتمال تبدیل ناقص این مولکول ها و در نتیجه اضافه شدن ذرات پرخطر و ناشناخته به محیط وجود دارد.
علاوه بر آن با استریل کردن محیط، سیستم ایمنی بدن به مرور ضعیف می‌شود و در واکنش به بیماری ها ناتوان خواهد بود.
طول عمر این لامپ­ها محدود است و باید در کمتر از یک سال، کارایی خود را از دست می دهند.
این سیستم ها برای مراکز درمانی و بهداشتی که با خطر عفونت مواجه هستند استفاده می گردد و در محیط های بسته ای مانند خانه یا دفتر کار، نه تنها مفید نیست که سد راهی برای عملکرد درست سیستم دفاعی بدن محسوب می شود.
این نوع فیلتر همانطور که اشاره شد به دلیل عوارضی که ممکن است باعث شود، مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

 

 

 

۲- آیونایزرها و مشکلات مشابه آن‌ها

یون ساز ها

این دستگاه‌ها با تولید یون و آزاد سازی آن ها در هوای محیط هوای محیط را از آلاینده ها پاکسازی می‌کنند. پس از آنکه این یون ها وارد هوا می شوند ذرات آلاینده را باردار می کنند تا با چسبیدن به یکدیگر یا به سطوح دیگر، آن ها را از هوا جدا سازند

اشکال از آنجایی شروع می‌شود که در فرایند باردار ساختن ذرات، اکسیژن ناخواسته تبدیل به ازن می شود. سطحی که این ذرات باردار روی آن ها می نشینند، دیوار ها و دیگر سطوح خانه و یا حتی بدن انسان است!

استفاده از این دستگاه ها در فضاهای بسته منجر به افزایش بیش از حد مجاز غلظت ازن خواهد شد که خود به عنوان یک آلاینده جدید به بافت ریه آسیب می رساند و باعث بروز مشکلاتی چون درد قفسه سینه، سرفه و سوزش گلو می شود.
کار یک دستگاه تصفیه هوا جذب ذرات آلاینده و پاکسازی هوا است و نه ایجاد عوارض و مشکل برای سلامتی ما.

درباره دستگاه‌های تصفیه هوا در سایت نوجان مهر بیشتر بخوانید.

 

 

image

دستگاه تصفیه هوای نوجان N300 Pro


  • گارانتی ۲۴ ماهه
  • تکنولوژی دمنده‌های کم مصرف و کم صدا با موتور EC
  • مبتنی بر فیلتراسیون صرف و بدون تولید گاز ازن
  • استفاده از فیلتر‌های الیافی از سازندگان معتبر اروپایی
اطلاعات بیشتر دریافت کاتالوگ

 

 

۳- فیلتر هپا، مرغوب ترین فیلتر تصفیه هوا

فیلتر هپا

یکی از پراستفاده ترین و مرغوب ترین فیلترها در فرایند تصفیه هوا، فیلتر های الیافی است. این فیلتر ها قابیلت جذب ۹۹% ذرات آلاینده های محیط را دارند. ذراتی که با چشم قابل مشاهده نمی باشند و  چیزی در حدود ۳ میکرون هستند. این ذرات شامل ویروس ها، باکتری ها و ذراتی از این نوع نیز می شود.
نکته بسیار مهم درباره این نوع فیلترها آن است که برخلاف دستگاه‌های یون ساز یا آن‌هایی که با لامپ UV کار می‌کنند، دستگاه هایی که فیلتر هپا دارند هیچ‌گونه ماده جدیدی را به محیط اضافه نمی‌کنند و در نتیجه نه تنها هیچ‌گونه عوارضی برای سلامتی ما نخواند داشت، بلکه هوای اتاق را نیز به خوبی پاکسازی می‌کنند.
فیلتر های هپا برخلاف ادعای برخی فروشندگان دستگاه های تصفیه هوا، قابل شست و شو نمی‌باشند و باید در پایان عمرشان تعویض شوند.

 

 

 

 

درباره فیلترهای تصفیه هوا اینجا بیشتر بخوانید.

۴- فیلتر کربن اکتیو

فیلتر کربن اکتیو

از فیلتر کربن اکتیو به عنوان مکملی برای فیلتر های هپا و برای جذب گاز های شیمیایی و بو ها استفاده می شود. این فیلتر ها کمک بسیار بزرگی به افراد مبتلا به آسم و آلرژی، کودکان و سالمندان و دیگر گروه های حساس می کند. قدرت و عمر یک فیلتر کربن اکتیو به میزان جاذبی است که در آن بکار رفته در دستگاه است.
دستگاهی را انتخاب کنید که دست کم ۲ کیلوگرم جاذب کربن داشته باشد. این فیلترها نیز قابل شست و شو نمی‌باشند.

 

 

 

 

 

 

چه دستگاه‌هایی را بخریم و چه دستگاه‌هایی برای ما کمک کننده نخواهد بود؟ در ادامه با ما همراه بمانید

 

 

کیفیت، تعیین کننده میزان کارآمدی یک دستگاه تصفیه هوا

  • برخی از دستگاه های ارزان قیمت موجود در بازار به دلیل اندازه ی بسیار کوچکشان، به هیچ وجه نمی توانند کارایی مناسبی داشته باشند. این دستگاه ها یا فیلتر مناسبی ندارند و در عمل دستگاه تصفیه هوا نیستند، یا از فیلتر های بسیار کوچکی در کنار یک فن ضعیف استفاده می کنند که ترکیبی ناکارآمد برای تصفیه هوا یک اتاق خواهد بود.

 

  • علاوه بر آن بسیاری از این دستگاه های ارزان قیمت به هوای اتاق، بو یا بخار اضافه می کنند و کار تصفیه هوا را انجام نمی دهند. در واقع مثل یک دستگاه بخور عمل می کنند. در سال های اخیر برند های معروف لوازم خانگی نیز به تولید دستگاه های تصفیه هوا روی آوردند.

 

  • محصولات این برند ها متاسفانه در بسیاری از موارد، از حداقل استاندارد های لازم نیست برخوردار نیستند. این دستگاه ها از فیلتر های مناسبی استفاده نمی کنند و فن ضعیفی دارند. در نهایت قدرت پایین دستگاه به ناکارآمدی آن منجر می شود.

 

 

بنابراین این نوع دستگاه‌ها نمی‌توانند انتخابی باشند که نیاز ما را به خوبی تامین کنند.

 

 

چه دستگاه تصفیه هوایی را انتخاب کنیم ؟


دستگاه تصفیه هوا

توصیه ما این است که تنها از برندهای متخصص دستگاه تصفیه هوا خرید کنید. این برند ها به طور مشخص، تنها بر روی تولید دستگاه‌های تصفیه هوا متمرکز اند و دیگر محصولات لوازم خانگی را تولید نمی‌کنند.
این نوع برندها معمولا  دستگاه‌هایی را تولید می‌کنند که متکی بر فیلتراسیون سه مرحله‌ای و با ساتفاده از فیلترهای هپا و کربن اکتیو است.
یکی از برندهایی که به طور اختصاصی بر روی دستگاه‌های تصفیه هوا تمرکز دارد نوجان است که با تکیه بردانش بومی و اقتباس از طرح های جهانی، برای اقلیم ایران دستگاه تصفیه هوا طراحی می‌کند.
این دستگاه قابیلت های مختلفی را از جمله بهینه سازی ترکیب فیلتر ها با توجه به شرایط مورد استفاده دستگاه و امکان شخصی سازی طرح دستگاه را به مشتریان خود ارائه می دهد و توجه به چنین نکاتی، آن را از دیگر محصولات موجود در بازار متمایز می کند.
همچنین شما می‌توانید برای انتخاب یک دستگاه تصفیه هوا و کسب اطلاعات بیشتر، مقاله راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا مناسب را بخوانید و یا با کارشناسان ما تماس بگیرید و به صورت رایگان مشاوره تخصصی دریافت کنید.

 

سوالات متداول

بهترین دستگاه تصفیه هوا چیست؟

بهترین دستگاه تصفیه هوا، دستگاهی است که بدون اضافه کردن هیچ ماده جدیدی، آلاینده‌های محیط را پاکسازی کند. بهترین فیلتر برای تصفیه هوا، بدون عوارض، فیلتر هپا است. فیلتر هپا تا ۹۹% آلاینده‌های محیط را جذب خود می‌کند. بنابراین بهترین دستگاه تصفیه هوا، دستگاهی است که از فیلتر هپای مرغوب در کنار فن باکیفیت استفاده کند. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به دستگاه تصفیه هوای ایرانی نوجان اشاره کرد.

آیا دستگاه تصفیه هوا عوارض دارد؟

همه دستگاه‌های تصفیه هوا عوارض ندارند. دستگاه‌های تصفیه هوایی که از لامپ uv استفاده می‌کنند و ازن سازها ممکن است گاز ازن را به محیط وارد کنند یا با آلاینده‌ها واکنش ناقص داشته باشند. استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوایی که از فیلتر هپا و کربن اکتیو برای پاکسازی آلاینده‌ها استفاده کنند، عوارضی نخواهد داشت.

چه دستگاه تصفیه هوایی برای ویروس کرونا مناسب است؟

فیلتر هپا ذرات بسیار ریز موجود در محیط، از جمله ویروس کرونا را جذب می‌کند. دستگاه تصفیه هوایی را برای جذب ویروس کرونا انتخاب کنید که علاوه بر یک فیلتر هپای باکیفیت، از فن قدرتمندی هم برخوردار باشد.

آیا دستگاه تصفیه هوا مفید است؟

بله. دستگاه‌های تصفیه هوا، اگر کیفیت مطلوبی داشته باشند، می‌توانند تا ۹۹% آلاینده‌های موجود در محیط را پاکسازی کنند. در روزهایی که هوای اکثر کلانشهرها در وضعیت نامناسبی قرار دارد، استفاده از دستگاه تصفیه هوا برای محافظت از سلامتی، لازم و حیاتی است.

1 Comment

  1. رحیم جعفری ممقانی گفت:

    بسیار عالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *