بین مدل های متنوع دستگاه های تصفیه هوا شک دارید؟ دستگاه مناسب خود را پیدا کنید

با ما تماس بگیرید :‌ ۰۲۶۳۳۵۱۴۰۸۱ برای مشاوره بیشتر، با ما تماس بگیرید

با کاربرد و تاثیر دستگاه تصفیه هوای بیمارستانی آشنا شوید

سجاد بیگی ۲۱ فروردین, ۱۴۰۰ ۵ دقیقه مطالعه

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، مکان‌های پر رفت و آمدی هستند. همین نفس کشیدن افراد زیاد در روزهای عادی باعث انتقال بیماری‌ها و بطور کلی آلودگی هوای بیمارستان می‌شود. اما امروزه با شیوع بیماری کرونا نگرانی‌ها درباره آلودگی هوای بیمارستان‌ها هم بیشتر شده.

اگر درباره خانه یا یک دفتر کار کوچک صحبت می‌کردیم، شاید باز گذاشتن پنجره‌ها می‌توانست راهکار مناسبی برای تهویه هوا باشد. اما درباره بیمارستان و مراکز درمانی بهترین کار استفاده از یک دستگاه تصفیه هوا است. چرا که انواع مختلفی از آلاینده‌ها در بیمارستان‌ها وجود دارند که خطرناک اند.

image

سلامتی را به خانواده خود هدیه دهید

برای مشاوره درمورد آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن
در فضای داخلی با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید دستگاه تصفیه هوا دریافت کاتالوگ

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا درباره آلودگی هوا در بیمارستان و اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه هوا بیشتر صحبت کنیم.

چرا باید در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از دستگاه تصفیه هوا استفاده کرد؟

آلاینده ها در هوای بیمارستان

بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در برابر حفط سلامت بیماران و کارکنان خود مسئولیت بزرگی دارند و باید افراد از افراد در برابر خطراتی مانند آلودگی هوا محافظت کنند. انواع مختلفی از آلاینده‌ها در بیمارستان وجود دارند که برای افراد مضر اند که در ادامه به بررسی آن‌ می‌پردازیم.

آلاینده‌های داخلی

آلاینده‌های داخلی در داخل محیط بیمارستان بوجود می‌آیند. برای مثال رفت و آمد زیاد، استفاده از ضدعفونی کننده‌ها و شوینده‌های قوی، ذرات و بو  ناشی از پخت و پز و نگهداری انواع مختلفی از داروها عوامل آلودگی هوا در بیمارستان هستند.

آلاینده‌های خارجی

آلاینده‌های خارجی، ذراتی هستند که منشاء آن‌ها هوای بیرون است. برای مثال ساخت و ساز، دود ماشین‌ها، ذرات معلق، گرد و غبار و فعالیت‌های صنعتی از جمله این آلاینده‌ها هستند که با تهویه هوا از طریق پنجره‌ها و درب‌‌های ورودی وارد ساختمان می‌شوند.

کمی قبل‌تر که آلاینده‌های داخلی بیمارستان را معرفی کردیم به گازهای مواد شیمایی هم اشاره شد. در ادامه ما به یک سوال متداول و پرتکرار درباره یکی از این مواد شیمایی پاسخ داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید و مقاله انواع آلاینده‌های موجود در هوا را بخوانید

چرا اغلب کارکنان آزمایشگاه دچار سردرد می‌شوند؟

یکی از مشکلات اصلی کارکنان آزمایشگاه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سردرد، حالت تهوع و تنگی نفس است. کارکنان آزمایشگاه در طول روز در معرض مقادیر زیادی از بو و گاز فرمالدئید قرار می‌گیرند.

اما راهکار قطعی و موثر برای رفع این مشکل استفاده از یک دستگاه تصفیه هوای مناسب است که تمام ذرات آلاینده را پاکسازی کند. در این صورت نفس کشیدن در این هوا برای کسی مضر و خطرناک نیست.

با کلیک روی لینک درباره خطرات آلودگی هوا برای قلب و نحوه مقابله با آن مطالعه کنید. 

معمولا از چه دستگاه تصفیه هوایی در بیمارستان‌ها استفاده می‌شود؟

دستگاه‌های تصفیه هوا مدل‌های مختلفی دارند. دستگاه تصفیه هوای یون ساز و ازن ساز از انواع آن هستند. اما به علت تولید مقادیر بالای ازن که برای سلامت خطرناک است، پیشنهاد نمی‌شوند.

در این میان دستگاه تصفیه هوا با لامپ uv و دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر هپا گزینه‌های مناسب‌تری برای مصارف بیمارستانی هستند.

در ادامه با نحوه عملکرد این دو دستگاه بیشتر آشنا می‌شویم.

image

دستگاه تصفیه هوای نوجان N300 Pro


  • گارانتی ۲۴ ماهه
  • تکنولوژی دمنده‌های کم مصرف و کم صدا با موتور EC
  • مبتنی بر فیلتراسیون صرف و بدون تولید گاز ازن
  • استفاده از فیلتر‌های الیافی از سازندگان معتبر اروپایی
اطلاعات بیشتر دریافت کاتالوگ

دستگاه تصفیه هوا با لامپ UV

فیلتر لامپ uv در بیمارستان

این مدل دستگاه تصفیه هوا همانطور که از نامش پیداست از اشعه uv برای از بین بردن آلاینده‌ها استفاده می‌کند.  اما سوال اساسی اینجاست که آیا واقعا موثر است؟

تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده که نشان می‌دهد استفاده از اشعه فرابنفش با طول موج و دوره معین می‌تواند ویروس، باکتری، کپک و قارچ را از بین ببرد.

اشعه فرابنفش در حقیقت DNA و RNA این ذرات را می‌شکند. در نتیجه عملکرد و تولید مثلشان مختل می‌شود.

اما همانطور که اشعه فرابنفش با طول موج معین توانایی از بین بردن آلاینده‌ها را دارد. تحقیقات نشان داده طول موج استاندارد برا از بین بردن ۹۹% باکتری‌ها و ویروس‌های محیط برای انسان بسیار خطرناک است تا جایی که باعث سوختن پوست می‌شود.

در نتیجه اشعه UV بیشتر از اینکه در تصفیه هوا و پاکسازی گرد و غبار، گاز آلاینده‌های شیمیایی و باکتری و ویروس موثر باشد، خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد.

کیلک کنید و درباره فیلترهای دستگاه تصفیه هوا بیشتر بخوانید.

دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر هپا

فیلتر هپا

فیلتر هپا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یک سلاح قدرتمند برای از بین آلاینده‌های بیولوژیکی و شیمیایی است که برای انسان مضر هستند. بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر هپا در از بین بردن باکتری، ویروس، آلاینده‌های شیمیایی و گرد و غبار عملکرد بسیار خوبی دارد.

به گفته smartairfilters.com، فیلتر هپا تا ۹۹.۹۹% آلاینده‌های هوا را پاکسازی می‌کند  که این ذرات شامل ویروس کرونا و ذرات کوچک‌تر از آن هم می‌شود. فرآیند فیلتراسیون در دستگاه تصفیه با فیلتر هپا طی چهار مرحله انجام می‌شود که ذرات بین ۱میکرون تا ۰.۳ میکرون را به دام می‌اندازد.

دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر هپا برخلاف دستگاه‌های دیگر ماده جدیدی وارد هوا نمی‌کند. همچنین مکش هوا به درون دستگاه و رد شدن از لایه‌های مختلف فیلتر باعث شده تا پاکسازی هیچ ذره‌ای از قلم نیافتد. بطوری که گفته می‌شود از هر ۱۰۰۰ ماده آلاینده‌ای که وارد فرآیند فیلتراسیون فیلتر هپا می‌شوند، شاید ۳ ذره تصفیه نشده باقی بمانند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه تصفیه هوا، به سایت نوجان سر بزنید.

از دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر هپا در چه جاهایی استفاده می‌شود؟

یکی از موارد استفاده از دستگاه تصفیه هوا با فیلتر هپا در جاهایی است که مقادیر زیادی آلاینده مضر برای تنفس بیمار وجود دارد. در نتیجه می‌خواهند هوای سالمی برای تنفس بیمار فراهم کنند. برای مثال بخش بیماران سرطانی، اتاق ایزوله با فشار مثبت، اتاق عمل، بخش ریکاوری و مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه و بخش پزشکی هسته‌ای از جمله مکان‌هایی هستند که از فیلتر هپا برای تصفیه و پاکسازی هوا در آن استفاده می‌شود.

یکی دیگر از موارد استفاده از فیلتر هپا در جاهایی است که میزان آلاینده ها بالاست و این ذرات خطرناک نباید به بیرون راه پیدا کنند. به همین دلیل از یک دستگاه تصفیه هوا با فیلتر هپا استفاده می کنند تا آلاینده ها را در همان محیط به دام بیاندازند. برای مثال اتاق ایزوله، آزمایشگاه و محل تحقیقات، بخش پاتولوژی، بخش پزشکی هسته‌ای و سیکلوترون و مناطق نگهدداری پسماندهای سمی یا سیتوتوکسیک از جاهایی هستند که باید از یک دستگاهه تصفیه هوای مجهز به فیلتر هپا در آن استفاده کرد.

درباره عوارض دستگاه تصفیه هوا مطالعه کنید

دستگاه تصفیه هوای بیمارستانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

دستگاه تصفیه هوا در بیمارستان

فرقی نمی‌کند که بیمارستان چقدر بزرگ یا کوچک است. چیزی که اهمیت دارد استفاده از یک دستگاه تصفیه هوای مناسب برای حفظ سلامت بیماران و کارکنان است. در ادامه ما دو ویژگی‌ مهم یک دستگاه تصفیه هوا مناسب برای بیمارستان را بررسی کردیم.

ظرفیت دستگاه

یکی از نکات مهم هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا برای جایی مثل بیمارستان این است که ظرفیت هوای تهویه شونده را در نطر بگیرید و  متناسب با آن دستگاه تصفیه هوا بخرید.

اول اینکه اگر ظرفیت دستگاه شما کمتر از حجم هوای تصفیه شونده باشد، همیشه مقداری از هوای اتاق تصفیه نشده باقی می‌ماند.

همچنین استفاده از یک دستگاه کم ظرفیت برای یک اتاق بزرگ از عمر دستگاه کم می‌کند. چرا که دستگاه باید بیشتر از توان خود کار کند.

فن با قدرت

مهمترین بخش یک دستگاه تصفیه هوا فن آن است. چرا که اولین مرحله تصفیه هوا با مکش هوا به درون دستگاه آغاز می‌شود. یک فن پر قدرت که مکش بالایی دارد حجم بیشتری از هوا را به دورن دستگاه وارد می‌کند. البته باید توجه کنید که قدرت فن با ظرفیت دستگاه متناسب باشد تا عمر دستگاه را کاهش ندهد.

نوع و ظرفیت فیلتر

فیلترهای هپا انواع گوناگونی دارند که نوع پیشنهاد شده آن برای بیمارستان‌ها تا ۹۹.۹۹% کارایی بالایی دارد و مطمئن است.

همچنین فیلترهای هپا از الیاف پنبه، حصیر یا فایبر گلاس ساخته شدند. در نتیجه متراکم، انعطاف پذیر و منافذ بسیار ریزی دارند. همین منافذ ریز باعث افزایش ظرفیت فیلترهای هپا شده. عمر متوسط فیلترهای هپا بین ۶ ماه تا ۱ سال است. اما با توجه به نوع و میزان آلودگی زمان تعویض آن متغیر است.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید و مقاله راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا را مطالعه کنید

جمع بندی

سیستم تصفیه هوای بیمارستان از مهمترین بخش‌های یک مرکز درمانی است. تصفیه مناسب هوا فقط برای حفظ سلامتی بیماران نیست. بلکه تاثیر زیادی در مراقبت از پزشکان، پرستاران و پرسنل بیمارستان هم دارد. به گفته متخصصان، محیط بیمارستان و رفت و آمد افرادو کادر درمانی نقش زیادی در انتقال بعضی از بیماری‌های واگیردار و ویروس ها دارد.

یکی از موثرترین راه‌هایی که باید در کنار ضدعفونی کردن مداوم و رعایت پروتکل‌ها مورد توجه قرار گیرد استفاده از دستگاه تصفیه هوا مجهز به فیلتر هپا است. چون با توجه به انواع آلودگی‌ها و مواد شیمیایی خطرناکی که در بیمارستان باعث آلودگی هوا شده فقط با دستگاه تصفیه هوای مجهز به فیلتر هپا قابل پاکسازی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره راهکارهای تصفیه هوا و خرید دستگاه تصفیه هوا می‌توانید به صورت رایگان با کارشناسان متخصص نوجان مهر در تماس باشید.

 

1 Comment

  1. محمد گفت:

    ممنون بابت مطالب خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *