بین مدل های متنوع دستگاه های تصفیه هوا شک دارید؟ دستگاه مناسب خود را پیدا کنید

با ما تماس بگیرید :‌ ۰۲۶۳۳۵۱۴۰۸۱ برای مشاوره بیشتر، با ما تماس بگیرید

آیا استفاده از دستگاه تصفیه هوا در اتاق نوزاد موثر است؟

سجاد بیگی ۱۵ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۵ دقیقه مطالعه
برای هر پدر و مادری، سلامت و امنیت کودک از هر نظر در اولویت نخست قرار دارد. والدین هر چه قدر که لازم است برای حفظ سلامتی و ایمنی کودک هزینه می‌کنند و تمام امکاناتی که یک اتاق نیاز دارد را فراهم می‌کنند. از خرید ایمن‌ترین تخت خواب ها تا دستگاه‌های تصفیه هوا. در سال های احیر با توجه به آلوده تر شدن هوا و خطرات ناشی از آن، خرید یک دستگاه تصفیه هوا و سوالات پیرامون آن، بسیار متداول شده. سوالانی مانند:
  • آیا دستگاه های تصفیه هوا در دوران بارداری موثراند؟
  • دستگاه های تصفیه هوا سلامتی کودک و نوزاد را تضمین می‌کند؟
در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم
   

آلودگی هوا چه تاثیری بر روی زنان باردار و کودکان دارد؟

  تاثیر آلئدگی هوا بر روی مادران باردار   قبل از آنکه به تاثیر دستگاه های تصفیه هوا بپردازیم، لازم است تا درباره خطرات آلودگی هوا اطلاعاتی کسب کنیم تا بتوانیم ضرورت خرید دستگاه تصفیه هوا را بسنجیم.

۱- تولد نوزادان کم وزن و مشکلات پس از آن

مطالعاتی که در وب سایت گاردین نیز منتشر شده، نشان می‌دهد مادرانی بارداری که در معرض هوای آلوده قرار دارند، نوزادان کم وزن تری را به دنیا می‌آورند. اتفاقی که در نهایت به مشکلات بسیار بیشتری منجر می‌شود.

۲- زایمان زودرس

طبق تحقیقاتی که توسط موسسه محیط زیست استکهلم (SEI) صورت گرفته، سالانه نزدیک به سه میلیون نوزاد نارس در اثر آلودگی هوا متولد می شوند. این مشکل می‎‌تواند آسیب های فیزیکی و عصبی زیادی را به دنبال داشته باشد. اگرچه آلودگی هوا را نمی‌توان تنها دلیل این اتفاق دانست، با این وجود تاثیر بسیار زیاد آن نیز قابل انکار نیست.

۳- بروز بیماری هایی مانند آسم و اوتیسم

مطالعات زیادی نشان می‌دهد خطرات بسیار بیشتری جنین مادرانی که در شهرهای آلوده زندگی می‌کنند را تهدید می‌کند. برای مثال احتمال آنکه کودکی مبتلا به اوتسیم شود، تا دو برابر بیشتر از کودکانی است که مادرانشان در مناطق پاک زندگی می‌کردند. مشکلات تنفسی در مادر نیز می‌تواند به جنین منتقل شود.  

 برای خواندن مقاله کامل تاثیر آلودگی هوا بر روی زنان باردار و راهکار های آن اینجا کلیک کنید.

 

تاثیر آلودگی هوا بر روی نوزادان و کودکان

  تاثیر آلودگی هوا بر کودکان   به گفته سازمان جهانی بهداشت، به دلایل زیر نوزادان و خردسالان در معرض خطرات بیشتری نسبت به بزرگسالان هستند:  
  1.  دستگاه تنفسی آن‌ها در حال رشد است و به همین دلیل میزان آسیب پذیری بیشتری دارد.
  2. بدن آن‌ها توانایی کمتری برای مقابله با ذرات معلق دارد
  3. به دلیل آن که مغز آن ها در حال رشد است، سیستم عصبی آسیب پذیری دارند و آلودگی هوا می‌تواند تاثیر مخربی بر روی عملکرد عصبی آن ها داشته باشد.
  4. تعداد تنفس بیشتری در هر دقیقه نسبت به بزرگسالان دارند، بنابراین حجم بیشتری از هوا را وارد ریه های خود می‌کنند.
       

دستگاه‌های تصفیه هوا در مقابله با خطرات آلودگی هوا موثر است؟

  دستگاه تصفیه هوا   برخلاف آنچه که بسیاری از ما تصور می‌کنیم، آلودگی هوا چاره دارد! این تصور در باور خیلی از ما وجود دارد که برای آلودگی هوا بیرون کاری نمی‎‌توان انجام داد و در روز های آلوده صرف بیرون نرفتن از خانه، مشکلات تا حدی کاهش می‌یابد. اما اگر کمی بیشتر دفت کنید، متوجه می‌شوید که ما بیشتر روز را در محیط‌های بسته مانند خانه یا محل کار سپری می‌کنیم و آلودگی از طریق در ها و پنجره ها می‌تواند به درون این محیط‌ها نفوذ کند. با این وجود هوای محیط های بسته برخلاف محیط های آزاد قابل کنترل است. استفاده از دستگاه های تصفیه هوا معقول ترین راهکار برای حذف آلاینده ها از محیط است. یک دستگاه تصفیه هوا مناسب می‌تواند تا ۹۹% از ذرات را جذب کند و هوای پاکیزه را به محیط وارد کند. دقت کنید تنها دستگاهی را در خانه استفاده کنید که از فیلتر هپا و کربن اکتیو بهره برده باشد.  

چرا باید از دستگاه تصفیه هوا استفاده کرد؟ برای خواندن این مقاله کلیک کنید.

image

سلامتی را به خانواده خود هدیه دهید

برای مشاوره درمورد آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن
در فضای داخلی با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید دستگاه تصفیه هوا دریافت کاتالوگ
   

چه دستگاهی را برای اتاق کودک انتخاب کنم؟ در ادامه با ما همراه بمانید پاسخ این سوال را بررسی کنیم.

   

چه دستگاهی مناسب اتاق کودک و خانه است؟

دستگاه تصفیه هوا برای خانه   اگر قصد خرید دستگاه تصفیه هوا را داشته باشید با دریایی از انواع مختلف این دستگاه‌ها مواجه می‌شوید. از دستگاه‌ هایی که با لامپ UV کار می‌کنند تا آن‌هایی که فیلترهای هپا و کربن اکتیو دارند. اما کدام دستگاه برای استفاده در خانه و به ویژه اتاق کودکان مناسب است؟ در ادامه به بررسی برخی از فیلتر‌های دستگاه های تصفیه هوا بیشتر توضیح می‌دهیم:

۱- لامپ UV، فیلتری خطرناک یا کشنده باکتری؟

لامپ UV برای از بین بردن باکتری ها طراحی شده، اما طبق آنچه سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا اعلام کرده، این کار به درستی انجام نمی‌شود. چرا که بیشتر لامپ های UV به دلیل عبور بسیار سریع جریان هوا از فیلتر، باکتری ها را نمی‌کشند. علاوه بر آن این فرآیند با اثرات جانبی همراه است. زیرا ممکن است در مسیر تبدیل آلاینده ها به مولکول های بی خطر و کشته شدن باکتری ها، بعضی از مولکول ها ناقص واکنش دهند و تبدیل به مولکول هایی ناشناخته و حطرناک شوند. علاوه بر آن لامپ های UV پس از دو سال نیاز به تعویض دارند و به پایان عمرشان می رسند و کارایی خود را از دست می‌دهد. مسئله ای که بیشتر فروشندگان این دستگاه ها اشاره ای به آن نمی کنند. از این نوع دستگاه ها بیشتر در مراکز بهداشتی و بیمارستان ها برای ضدعفونی کردن محیط استفاده می شود و کاربرد خانگی آن با توجه به توضیحاتی که ارائه شد، می تواند بسیار خطرناک باشد.

فیلتر هپا، مهم ترین فیلتر دستگاه تصفیه هوا 

  فیلتر هپا متداول ترین نوع فیلتر که در بیشتر دستگاه های باکیفیت موجود در بازار به کار گرفته می شود. این فیلتر معمولا از پنبه، فایبرگلاس، فیبر و یا موادی با شبیه به آن ها است و قادر به جذب ذراتی است که با چشم قابل مشاهده نمی باشند. ذرات PM.25 که چیزی در حدود ۳ میکرون هستند. چشم انسان تنها ذرات بزرگتر از ۱۰ میکرون را می بیند. این ذرات شامل ویروس ها، باکتری ها و ذراتی از این نوع نیز می شود و فیلتر هپا می‌تواند این ذرات را جذب خود کند. بنابراین وجود چنین فیلتری در دستگاه‌های تصفیه هوا کاملا ضروری است. این فیلتر برخلاف لامپ‌های UV ذره جدیدی به محیط اضافه نمی‌کند و تنها هوای محیط را آلاینده های موجود پاکسازی می‌کند.   درباره دستگاه‌های تصفیه هوا در سایت نوجان بیشتر بخوانید.  

فیلتر کربن اکتیو، جاذب آلاینده‌های شیمیایی

فیلتر کربن اکتیو   این فیلتر ها کمک بسیار بزرگی به افراد مبتلا به آسم و آلرژی، کودکان و سالمندان و دیگر گروه های حساس می کند. چرا که وظیفه اصلی این فیلتر ها حذف عوامل شیمیایی موجود در محیط است و حتی بوی محیط خانه را تا حد بسیار زیادی از بین می‌برد. کربن اکتیو در واقع به عنوان مکملی برای فیلتر هپا استفاده می‌ شود و این فیلتر نیز هیچ‌گونه ماده جدیدی را به محیط اضافه نمی‌کند. خیلی از دستگاه‌های موجود در بازار حجم بسیار کمی از فیلتر کربن اکتیو را استفاده می‌کنند. در هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا مطمئن شوید که حجم فیلتر کربن استفاده شده حدود ۲ کیلوگرم یا بیشتر باشد تا نیاز نباشد در فواصل زمانی کم آن را تعویض کنید.

 

فرآیند یون سازی در دستگاه های تصفیه هوا 

استفاده تبلیغاتی بسیاری از یون‌ساز ها می‌شود. یون موجود در هوا باعث ایحاد حس شادی در ما می‌شود اما در تبلیعات محصولات از خطرات استفاده از این نوع دستگاه ها صحبت نمی‎‌شود. در تصفیه هوا به این شکل پس از آنکه این یون ها وارد هوا می شوند ذرات آلاینده را باردار می کنند تا با چسبیدن به یکدیگر یا به سطوح دیگر، آن ها را از هوا جدا سازند. در فرایند باردار ساختن ذرات، اکسیژن ناخواسته نبدیل به ازن می شود. سطحی که این ذرات آلاینده روی آن ها می نشینند، دیوار ها و دیگر سطوح خانه و یا حتی بدن انسان است! علاوه بر آن ازن نیز به تنهایی خطرات زیادی برای انسان دارد. بنابراین استفاده از این دستگاه ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

درباره فیلترهای دستگاه تصفیه هوا اینجا بیشتر بخوانید.

   

 جمع بندی

  جمع بندی   دستگاه تصفیه هوا مناسب برای اتاق کودک و به طور کلی برای خانه، دستگاهی است که بدون اضافه کردن هرگونه ماده جدید به محیط، هوا خانه را با بیشترین بازدهی ممکن پاکسازی کند. معمولا دستگاه‌هایی که از فیلتر هپا و کربن اکتیو استفاده می‌کنند، و ار فنی با قدرت برای مکش هوا اتاق استفاده می‌کنند، معقول ترین انتخاب هستند و علاوه بر آنکه هوا محیط خانه را پاکسازی می‌کنند، هیچگونه خطری را به دنبال ندارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید یک دستگاه تصفیه هوا مناسب می‌توانید مقاله راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا را بخوانید. همچنین می‌توانید با ما از طریق سایت نوجان مهر در ارتباط باشید و از کارشناسان ما سوالات خود را بپرسید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *