بین مدل های متنوع دستگاه های تصفیه هوا شک دارید؟ دستگاه مناسب خود را پیدا کنید

با ما تماس بگیرید :‌ ۰۲۶۳۳۵۱۴۰۸۱ برای مشاوره بیشتر، با ما تماس بگیرید

چرا باید از دستگاه تصفیه هوا استفاده کرد؟

نوجان ۳ آذر, ۱۳۹۷ ۵ دقیقه مطالعه

هرگاه سخن از آلودگی هوا پیش می‌آید، عموم افراد به آلودگی هوای شهری و در محیط بیرونی فکر می‌کنند. غافل از آنکه پدیده آلودگی هوا منحصر به فضای بیرونی نیست و به مراتب شدیدتر و حتی خطرناک‌تر در فضاهای بسته نیز وجود دارد. در چنین مواردی است که استفاده از یک دستگاه تصفیه هوای مناسب به افراد پیشنهاد می‌شود؛ اما چرا؟

image

سلامتی را به خانواده خود هدیه دهید

برای مشاوره درمورد آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن
در فضای داخلی با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید دستگاه تصفیه هوا دریافت کاتالوگ
دستگاه تصفیه هوای نوجان
سیستم پالایش هوا مدل نوجان N400

تصور آنکه ماندن در این مکان‌های بسته می‌تواند افراد را از آلودگی هوا محفوظ بدارد، تنها یک اندیشه نادرست و پوچ است چراکه در فضاهای داخلی و بسته عموما غلظت آلاینده ها در هوا به حدی بیشتر است که اغلب تا ۱۰ برابر آلوده‌تر از هوای بیرون می‌باشد. همچنین با اندازه گیری میزان آلاینده‌ها ثابت می‌شود که میزان آلودگی در فضاهای بسته تفاوت چندانی با فضای بیرونی ندارد.

آلودگی هوا در محیط‌های بسته منابع متعددی دارد. شاید رایج‌ترین آلاینده در فضاهای بسته که همان ذرات معلق بسیار ریز (PM 2.5) می‌باشد، از ورود هوای شهری به داخل نشات بگیرد که به علت بسته بودن منافذ درب و پنجره‌ها و عدم تهویه مناسب این آلودگی در محیط بسته به تله می‌افتد. همچنین سبک زندگی مدرن و امروزی منجر شده است تا استفاده از مواد شیمیایی همچون شوینده‌ها، خوشبوکننده‌ها و مصنوعات چوبی و … به میزان قابل توجهی افزایش یابد که همین موارد منجر به افزایش آلاینده‌هایی همچون فرمالدهید در محیط‌های بسته می‌شود.

چه ذرات معلق بسیار ریز (PM 2.5) و چه گازهای شیمیایی همچون فرمالدهید هرکدام دارای اثرات منفی بسیاری بر سلامت افراد هستند. تنفس این هوای آلوده در کوتاه مدت منجر به مشکلات تنفسی، سوزش چشم و گلو، سردرد و عدم تمرکز و … خواهد شد و در بلندمدت متاسفانه می‌تواند بر روی طول عمر افراد و ابتلا به سرطان نیز تاثیرگذار باشد.

از آنجایی که اکثر افراد به ویژه کودکان، بیماران و زنان باردار که از قشرهای حساس جامعه هستند، روزانه حدود ۹۰ درصد از زمان خود را در محیط‌های بسته سپری می‌کنند، به همین دلیل نیاز است تا به ضرورت استفاده از راهکارهای تصفیه و پالایش هوا فکر کرد. بنابراین مستقل از اینکه آلودگی در محیط بیرونی چقدر کنترل شده است، باید به اهمیت مهار آلودگی در فضاهای بسته نیز توجه کنیم. مهار آلاینده ها در فضای داخلی اقدامی کوتاه مدت و کم هزینه در جهت دست یابی به نتایج بلند مدت سلامت خواهد بود.

محیط‌های بسته خانگی، اداری،‌ آموزشی، ورزشی و صنعتی و … هرکدام دارای شرایط و آلودگی‌های متفاوتی خواهند بود و به همین دلیل نمی‌توان به راهکارهای عمومی همچون تهویه هوا و استفاده از گیاهان اطمینان کرد.

نقش گیاهان در کاهش آلودگی و تصفیه هوا چیست؟ 

چرا که هوای جایگزین از محیط بیرون در بسیاری از روزهای سال و همچنین در شهرهای صنعتی و آلوده چندان تفاوتی ایجاد نخواهد کرد و بالعکس میزان آلاینده‌های بیشتری را به محیط داخلی وارد می‌کند. همچنین جایگزین کردن هوای بیرون با داخل باعث بالا رفتن مصرف انرژی مورد نیاز جهت سرمایش یا گرمایش هوای بیرون نیز می شود. گیاهان نیز به دلیل سرعت کند و محدودیت در جذب آلاینده‌ها راه حلی خوب اما ناکافی هستند که باتوجه به وسعت محیط‌های بسته و نوع آلاینده‌ها نمی‌توان همیشه از گیاهان برای پالایش و تصفیه هوا استفاده کرد.

راهکارهای تصفیه هوای محیط‌های بسته را بشناسید.

در کنار تمام راهکارهای فرعی برای تصفیه هوای محیط‌های بسته و پیشگیری از انتشار آلودگی‌ها، استفاده از یک دستگاه تصفیه هوای مناسب، مطمئن‌ترین و کارآمدترین راهکار خواهد بود. زمانی باور بر این بود که دستگاه‌های تصفیه هوا کالایی تجملاتی و لوکس  است و تنها افرادی که مبتلا به بیماری ‌های تنفسی همچون آسم هستند نیاز به استفاده از این دستگاه‌ها دارند. اما امروزه باتوجه به افزایش میزان آلودگی‌ها و روشن شدن عوارض ناشی از این آلاینده‌‌ها لزوم استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا در محیط‌های بسته بر همگان ثابت شده است.

 

image

دستگاه تصفیه هوای نوجان N300 Pro


  • گارانتی ۲۴ ماهه
  • تکنولوژی دمنده‌های کم مصرف و کم صدا با موتور EC
  • مبتنی بر فیلتراسیون صرف و بدون تولید گاز ازن
  • استفاده از فیلتر‌های الیافی از سازندگان معتبر اروپایی
اطلاعات بیشتر دریافت کاتالوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *