بین مدل های متنوع دستگاه های تصفیه هوا شک دارید؟ دستگاه مناسب خود را پیدا کنید

با ما تماس بگیرید :‌ ۰۲۶۳۳۵۱۴۰۸۱ برای مشاوره بیشتر، با ما تماس بگیرید

آیا دستگاه تصفیه هوا گرد و غبار را در خانه کاهش می دهد؟

معصومه جهانی ۲۰ آبان, ۱۴۰۲ ۵ دقیقه مطالعه

دستگاه های تصفیه هوا کیفیت هوای خانه را بهبود می بخشند و آلودگی ها را از بین میبرند. با این حال، برخی از مردم در مورد اینکه آیا واقعاً این دستگاه ها کار می کنند و دقیقاً چه فیلترهای دارند سوال های متعددی دارند. اگر به فکر خرید دستگاه تصفیه هوا هستید اینن مقاله برای شما مناسب است.

آنچه در مورد کیفیت هوای خانه باید بدانید!

کیفیت پایین هوا می تواند بر سلامت شما تأثیر بگذارد و باعث تحریک چشم، بینی و گلو، سردرد، سرگیجه، خستگی و بیماری های تنفسی شود و حتی می تواند شرایط مزمن مانند بیماری قلبی و سرطان را بدتر کند. هوای پاک تاثیر مثبتی بر کیفیت زندگی دارد، بنابراین مهم است که هوای خانه را تا حد امکان تمیز نگه دارید.

image

سلامتی را به خانواده خود هدیه دهید

برای مشاوره درمورد آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن
در فضای داخلی با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید دستگاه تصفیه هوا دریافت کاتالوگ

کنت مندز، رئیس و مدیر عامل بنیاد آسم و آلرژی آمریکا (AAFA) می گوید: «مردم بیش از ۹۰ درصد وقت خود را در داخل خانه می گذرانند و هوای داخل خانه می تواند حتی دو تا پنج برابر بیشتر از هوای بیرون آلوده باشد. یکی از عوامل اصلی در کیفیت پایین هوای داخل ساختمان گرد و غبار است. مندز می گوید: “گرد و غبار در خانه شما بیشتر از  سلول های پوست، مو و …  تشکیل شده است. او می گوید که محرک های هوای داخل خانه معمولاً از خاک، گرده، شوره حیوانات، هاگ های کپک، میکروپلاستیک ها و الیاف ناشی می شوند. 

یک دستگاه تصفیه هوا می تواند گرد و غبار را از خانه شما پاک کند و از تحریکات ناشی از گرد و غبار جلوگیری کند.

گرد و غبار از چه چیزی ساخته شده است؟

برای اینکه بفهمیم چگونه یک دستگاه تصفیه هوا می تواند به کاهش گرد و غبار در خانه کمک کند، ابتدا باید بفهمیم که گرد و غبار در واقع چیست. اگر چه زمانی که گرد و غبار روی سطوح می نشیند، اغلب شبیه کثیفی خاکستری یکنواخت به نظر می رسد، اما در واقع گرد و غبار مجموعه ای از انواع مختلف ذرات ریز است.

ترکیب دقیق گرد و غبار داخل خانه متفاوت خواهد بود و به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله تعداد افراد و حیوانات خانگی در خانه، محیط بیرون و حتی نحوه پخت و مصرف غذاها! با این حال، برای بسیاری از ما، گرد و غبار بیشتر از ذراتی ساخته شده است که منشأ بیرونی دارند.

ذرات بیرونی ممکن است شامل گرده ها، هاگ های کپک و سایر زباله های آلی باشند. این ذرات برای اکثر مردم بی ضرر هستند، به جز برای کسانی که شرایط متفاوتی دارند که می تواند در اثر تماس یا استنشاق آلاینده های محیطی دچار آلرژی و آسم شوند. دود سیگار، چه از بیرون و چه از داخل ، می تواند در ایجاد گرد و غبار نیز نقش داشته باشد.

ذرات گرد و غبار داخلی نیز توسط تعدادی از منابع تولید می شوند. سلول‌های پوست و مو، و همچنین شوره و خز حیوانات خانگی ما، اجزای گرد و غبار خانگی هستند. آشپزهای کثیف می توانند با پاشیدن ذرات غذا در آشپزخانه باعث گرد و غبار شوند. علاوه بر طیف وسیعی از منابعی که باعث ایجاد گرد و غبار میشوند، این ذرات مختلف همگی دارای اندازه قابل توجهی هستند. در واقع گرد و غبارها بسیار بزرگ هستند و هر کدام از ۱۰۰ تا ۳۰۰ میکرون متغیر است. گرده ها می توانند از دامنه نسبتاً بزرگ ۱۰۰۰ میکرون تا اندازه بسیار کوچکتر ۱۰ میکرون متغیر باشند. سایر ذرات تشکیل دهنده گرد و غبار می توانند حتی کوچکتر از آن باشند. پودرهای صورت و رنگدانه های رنگ می توانند به ۰.۱ میکرون برسند و باقی مانده های شیمیایی سمی مانند دود سیگار می توانند از ۴ تا ۰.۰۱ میکرون متغیر باشند.

گرد و غبار از چه چیزی ساخته شده است

دستگاه های تصفیه هوا چگونه کار می کنند؟

اکثر دستگاه های تصفیه هوا با کشیدن هوای داخل از طریق فیلترهایی که دارند هوا را ضد عفونی می کنند. فیلتر گرد و غبار و سایر ذرات معلق در هوا را گرفته و به دام می اندازد. فیلترها معمولاً از فایبرگلاس، کاغذ، مش، کربن، فوم یا آلومینیوم ساخته می شوند. طبق گفته آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA)، پاک کننده هایی با فیلترهای هوای ذرات با راندمان بالا (HEPA) می توانند ۹۹.۹ درصد از ذرات معلق در هوا به اندازه ۰.۳ میکرون را حذف کنند. 

با توجه به مشکل ریزگردها در ایران، گرد و خاک موجود در هوا به شدت زیاد است. این گرد و خاک همراه با سایر آلودگی های هوا برای سلامتی انسان بخصوص کودکان و گروه های حساس به شدت خطرناک است. خرید یک دستگاه تصفیه هوای قوی با فیلترهای متنوع مناسب با آب و هوای ایران بهترین راهکار این خطر است. دستگاه تصفیه هوای نوجان با قدرت بالا حتی برای محیط های کاری، ورزشی و بیمارستانی مناسب است.
خرید دستگاه تصفیه هوا

آیا دستگاه های تصفیه هوا گرد و غبار را از بین می برند؟

پاسخ بله است. تصفیه کننده های هوا با فیلتر کردن ذرات، آلاینده ها، آلرژن ها، سموم را از هوا حذف می کنند. با این حال، تأثیر آنها در از بین بردن گرد و غبار به ویژگی های خاص دستگاه بستگی دارد. برای افراد مبتلا به آسم و سایر مشکلات تنفسی، برای بهترین نتیجه، دستگاه های تصفیه هوا با گواهینامه ASL و AAFA را در نظر بگیرید.

مک کئون می گوید باید یک دستگاه تصفیه هوا را در اتاقی که بیشتر وقت خود را در آن سپری می کنید قرار دهید. به عنوان مثال، گرد و غبار و سایر محرک های آلرژی در اتاق خواب ها رایج هستند. اما هر جایی که آلاینده های ترافیک خیابانی یا آلرژن های خارجی وارد شوند ایده آل برای قرار دادن دستگاه تصفیه هوا است.

image

دستگاه تصفیه هوای نوجان N300 Pro


  • گارانتی ۲۴ ماهه
  • تکنولوژی دمنده‌های کم مصرف و کم صدا با موتور EC
  • مبتنی بر فیلتراسیون صرف و بدون تولید گاز ازن
  • استفاده از فیلتر‌های الیافی از سازندگان معتبر اروپایی
اطلاعات بیشتر دریافت کاتالوگ

چگونه یک دستگاه تصفیه هوا می تواند به کاهش گرد و غبار کمک کند؟

همه این ذرات ریز با شناور شدن در هوا در داخل خانه حرکت می کنند تا در نهایت روی سطحی در خانه ما قرار گیرند. با افزودن یک تصفیه کننده هوا به اتاق، بسیاری از این ذرات قبل از اینکه فرصتی برای ته نشین شدن داشته باشند به دام می افتند و نه تنها هوا را برای تنفس دلپذیرتر می کنند بلکه تجمع گرد و غبار روی میزها، کتاب ها و قفسه های ما را کاهش می دهند.

مهمترین ابزار برای فیلتر کردن گرد و غبار یک فیلتر هپا واقعی است. فیلترهای HEPA در دهه ۱۹۴۰ برای محافظت از دانشمندانی که در پروژه منهتن کار می کردند در برابر ذرات رادیواکتیو ریز طراحی شدند و به دلیل کارایی آنها در حذف ذرات از هوا، به تدریج در فیلترها و خلاءها مورد استفاده تجاری قرار گرفتند. یک فیلتر HEPA واقعی برای گرفتن ذرات در اندازه ۰.۳ میکرون با بازده ۹۹.۹۷٪ درجه بندی شده است، اگرچه می تواند ذرات بسیار بزرگتر و کوچکتر را نیز جذب کند. اندازه ۰.۳ میکرون به این دلیل انتخاب شد که هم سخت ترین اندازه برای به دام انداختن و هم اندازه ای است که به راحتی به ریه کشیده می شود.

هوا به کمک دستگاه تصفیه هوا در اتاق به گردش در می آید، و همانطور که هوا را به داخل می کشد، تمام ذرات ریز شناور در آن، از جمله گرد و غبار را نیز به داخل می کشد. هوا به راحتی از فیلتر عبور می کند، اما ذرات در الیاف به دام می افتند. این ذراتی که به دام می‌افتند، ذراتی هستند که روی سطوح خانه به گرد و غبار تبدیل می‌شوند یا هنگام استنشاق علائم آلرژی یا آسم ایجاد می‌کنند. اگرچه یک دستگاه تصفیه هوا نمی تواند ذرات را به طور کامل حذف کند، اما با استفاده منظم از آن می تواند کاهش قابل توجهی در گرد و غبار خانگی ایجاد کند.

بهترین مکان برای قرار دادن دستگاه تصفیه هوا کجاست؟

عوامل مهم برای حذف گرد و غبار

نرخ تحویل هوای پاک به حجم ذراتی اشاره دارد که یک دستگاه تصفیه هوا می تواند در یک زمان معین فیلتر کند. هر چه اتاق بزرگتر باشد، این نرخ باید بیشتر باشد.

اندازه

به دنبال مدل هایی باشید که برای اندازه اتاق شما مناسب باشد. همیشه مدل‌هایی را انتخاب کنید که برای محیطی بزرگ‌تر از آنچه که دارید طراحی شده‌اند.

فیلترها

 برخی از سیستم های فیلتراسیون تصفیه کننده ها دارای فیلترهای بو، فیلترهای HEPA، یونیزرهای حیاتی و پیش فیلترهای قابل شستشو هستند. اطمینان حاصل کنید که تصفیه‌کننده‌ای که انتخاب می‌کنید دارای فیلترهایی برای رفع نیازهای شما باشد. 

سرعت فن

برخی از تصفیه کننده ها دارای فن هایی هستند که با توجه به کیفیت هوا تنظیم می شوند. برخی دیگر سرعت را در شب کاهش می دهند، بنابراین خواب را مختل نمی کند.

گواهینامه

 مراقب گواهینامه ها، مانند انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی (AHAM) باشید. استانداردهای AHAM ایمنی، کارایی و عملکرد دستگاه مراقبت خانگی را تضمین می کند. گواهینامه ASL و AAFA در یک دستگاه تصفیه هوا به این معنی است که:

  • می تواند سطح آلرژن ها را در هوا کاهش دهد
  • آلرژن ها را دوباره وارد هوا نمی کند
  • انتشار ازن را محدود می کند

آلرژی به گرد و خاک

راه های بیشتری برای خلاص شدن از گرد و غبار در خانه شما

بهترین راه شناسایی منبع گرد و غبار و رفع آن است. همچنین مطمئن شوید که خانه شما دارای تهویه مناسب است. اقدامات دیگری که می توانید انجام دهید عبارتند از:

  • مرتب جاروبرقی بزنید
  • پرده های خود را مرتب تمیز کنید
  • پارچه ها را با چرم یا وینیل تعویض کنید که به راحتی می توان آنها را شسته یا پاک کرد
  • ملافه را در آب داغ بشویید تا هرگونه گرد و غبار را از بین ببرید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *