بین مدل های متنوع دستگاه های تصفیه هوا شک دارید؟ دستگاه مناسب خود را پیدا کنید

با ما تماس بگیرید :‌ ۰۲۶۳۳۵۱۴۰۸۱ برای مشاوره بیشتر، با ما تماس بگیرید

۱۶ روش درمان حساسیت فصلی در منزل

معصومه جهانی ۴ تیر, ۱۴۰۲ ۵ دقیقه مطالعه

آلرژی در واقع واکنش سیستم دفاعی بدن به موادی است که برای بدن مضر نیستند. برای توضیح بهتر تصویر کنید وقتی ویروس یا باکتری وارد بدن می‌شود سیستم دفاعی بدن به سرعت وارد عمل شده و به مبارزه با ویروس یا باکتری می‌پردازد. در این مواقع فرد تب کرده یا درد به همراه عطسه و سرفه و … را حس می‌کند. در آلرژی هم سیستم دفاعی بدن دقیقا همین رفتار را نسبت به یک یا چند ماده ولی غیر مضر نشان می‌دهد. مثلا یک فرد نسبت به گل و گیاه آلرژی دارد و فرد دیگری به مواد غذایی. برخی از آلرژی ها نیز فصلی بوده به این صورت که فرد در یک فصل ( عموما بهار و تابستان) دچار آلرژی میشود. علت این آلرژی گل و گیاهان و گرده آنها یا آب و هوا و خاک می‌تواند باشد. 

روش های درمان خانگی حساسیت فصلی

برای درمان و بهبود علائم آلرژی روش های بسیاری وجود دار. در این مقاله به بررسی روش های درمان طبیعی و خانگی حساسیت فصلی می‌پردازیم که بسیار ساده هم هستند. با نوجان همراه باشید.

image

سلامتی را به خانواده خود هدیه دهید

برای مشاوره درمورد آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن
در فضای داخلی با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید دستگاه تصفیه هوا دریافت کاتالوگ

عسل بخورید

عسل می تواند به عنوان یک ماده طبیعی عالی برای درمان آلرژی باشد زیرا عسل از شهد گل ها تهیه شده و باعث ایجاد مقاومت در انسان نسبت به گرده گل و گیاهان میشود. شما می‌توانید عسل را به تنهایی یا با نان میل کنید. تنها نکته مهم در خوردن عسل برای درمان حساسیت فصلی این است که عسل را نپزید یا حرارت ندهید. 

باید از عسل‌های طبیعی که حرارت ندیده‌اند استفاده کنید. به این منظور میتوانید با افرادی که به کار تولید عسل مشغولند یا به طور تخصصی فروشنده عسل هستند بخواهید برای شما عسلی طبیعی و خام برای مقابله با آلرژی آماده کنند.

مصرف زنجبیل

زنجبیل یک ماده غذایی عالی برای درست کردن دمنوش های خوشمزه است. برای مقابله با حساسیت فصلی سعی کنید زنجبیل تازه مصرف کنید. یک تکه زنجبیل تازه را درون آب در حال جوشیدن بیندازید و ۱۰ دقیقه به آن زمین دهید. در نهایت برای خوش طعم شدن دمنوش زنجبیل خود می‌توانید از عسل استفاده کنید یا همزمان با زنجبیل یک تکه سیب یا به را در دمنوش خود بیندازید. استفاده از این دمنوش برای حساسیت عالی است زیرا زنجبیل یک آنتی هیستامین طبیعی است که برای مقابله با انواع التهابات نیز عالی عمل میکند. پیشنهاد میشود برای درست کردن بهتر این دمنوش از فرنچ پرس استفاده کنید.

زنجبیل برای حساسیت فصلی

نوشیدن چای سبز

همه ما از خواص چای سبز بخصوص برای لاغری آگاه هستیم. اما باید بدانید چای سبز یک آنتی هیستامین طبیعی و بسیار قوی است که برای کنترل علائم حساسیت فصلی استفاده میشود. کافیست روزانه ۱ تا ۲ فنجان چای سبز را همراه با عسل بنوشید تا از عطسه و خارش چشم و بینی آلرژی فصلی در امان باشید.

تحقیقات روی خواص ضد آلرژی چای سبز نشان داده است که ساختارهای مولکولی این چای به گیرنده های سلولی بدن اجازه بروز واکنش آلرژیک نمیدهد.

نوشیدن دمنوش بابونه

بابونه فقط یک گل زیبا و بهاری نیست. بابونه یک گیاه ضد حساسیت نیز است که می‌توانید آن را خشک کرده یا به صورت خشک شده از عطاری ها تهیه نموده و هر روز به صورت دمنوش همراه با عسل بنوشید. البته باید توجه داشته باشید افرادی که سابقه بروز آلرژی به گیاه Ragweed را دارند نباید از بابونه استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:
راهکارهای کاربردی مقابله با آلرژی در فصل بهار چیست؟

نوشیدن دمنوش نعنا

نعناع یکی از سبزی های مورد علاقه ما ایرانی هاست. اگر مبتلا به آلرژی هستید میتوانید از این گیاه بیشتر استفاده کنید زیرا نعناع یک گیاه ضد حساسیت است. در تابستان میتوانید از این گیاه با یخ شربت درست کنید و در زمستان یک چای نعناع گرم می‌تواند برای علائم سرماخوردگی مفید باشد.

دمنوش نعنا برای آلرژی

استفاده از آویشن

استفاده از آویشن در آشپزی می تواند حساسیت فصلی را بهبود بخشد. اما اگر از این ادویه در غذا زیاد استفاده نمیکنید روزانه یک لیوان چای آویشن بنوشید تا علائمی مثل سرفه یا گرفتگی بینی ناشی از حساسیت فصلی را بهبود بخشید.

image

دستگاه تصفیه هوای نوجان N300 Pro


  • گارانتی ۲۴ ماهه
  • تکنولوژی دمنده‌های کم مصرف و کم صدا با موتور EC
  • مبتنی بر فیلتراسیون صرف و بدون تولید گاز ازن
  • استفاده از فیلتر‌های الیافی از سازندگان معتبر اروپایی
اطلاعات بیشتر دریافت کاتالوگ

شست و شوی گلو 

شست و شوی گلو و سینوس ها یک کار بسیار ساده است و شاید فکر کنید در بهبود علائم آلرژی موثر نخواهد بود. اما اگر هر روز از محلول آب و نمک برای شست و شوی گلو و سینوس های خود استفاده کنید بی شک تاثیر آن را در از بین بردن خلط گلو خواهید دید.

تمیز کردن حیوانات خانگی

برخی افراد به مو یا پر حیوانات حساسیت دارند. با این حال علاقه به نگهداری از حیوانات باعث می‌شود این افراد بخواهند از حیوان خانگی نگهداری کنند. در وهله اول به کسانی که به مو یا پر حیوانات حساسیت دارند پیشنهاد می شود سرپرستی حیوانی را برعهده نگیرند اما اگر مجبور باشند یا علائم حساسیت پس از طی زمانی طولانی بروز کند, رسیدگی به حیوان باعث میشود علائم آلرژی کاهش پیدا کنند. همچنین باید توجه کرد مو یا پر برخی حیوانات یا پرندگان آلرژی زا تر از برخی دیگر است.

تمیز کردن حیوان خانگی برای آلرژی

خوردن واسابی

واسابی را به عنوان یک سس بسیار تند و بد مزه در کنار سوشی میشناسیم. اما باید گفت واسابی یک ماده غذایی عالی برای افرادی است که در فصل بهار و تابستان به آلرژی دچار میشوند. واسابی میتواند مجاری تنفسی را پاکسازی کرده و علائم حساسیت فصلی را کاهش دهد. کافیست در برنامه روزانه غذایی خود میزان کمی واسابی نیز بخورید.

بخور گرفتن

بخور گرفتن یک راه عالی برای پاک کردن مجاری تنفسی و کاهش علائم حساسیت است. در فصول گرم میتوانید از بخور سرد استفاده کنید. در فصول سرد ظرفی را پر از آب جوش کرده و یک حوله روی سر خود بیندازید و بخور آب را تنفس کنید تا مجاری تنفسی شما باز شود. می توانید در آب بخور مقدار کمی اکالیپتوس یا برگ نعناع بیندازید.

استفاده از سرکه سیب

سرکه سیب یک ماده موثر و عالی برای حساسیت به جای نیش حشرات یا کهیر است. بهتر است سرکه سیب را با مقداری مساوی آب مخلوط کرده و به کمک یک پنبه یا پارچه نرم و تمیز روی محل حساسیت بمالید. همچنین می توانید سرکه سیب را در وان با آب مخلوط کرده و بدن خود را با آن شستشو دهید.

استفاده از سرکه سیب برای آلرژی

استفاده از آبلیمو

آبلیمو یک ماده عالی برای از بین بردن علائم حساسیت یا بهبود سرماخوردگی است. اگر جزو افرادی نیستید که به مرکبات حساسیت دارید, در فصول بروز آلرژی هر روز صبح یک لیوان آب گرم همراه با آبلیمو و عسل بخورید و از معجزه این ترکیب عالی لذت ببرید.

پرهیز از مصرف مواد غذایی و عوامل حساسیت زا

برخی اوقات نیاز به درمان خاصی وجود ندارد. کافیست از عوامل آلرژی زا فاصله بگیرید. برای مثال اگر به ماده غذایی یا میوه یک فصل حساسیت دارید از مصرف آن پرهیز کنید. یا اگر به گل و گیاه آلرژی دارید سعی کنید در فصلی که علائم آلرژی بروز پیدا میکند به محیط های سرسبز نروید. همین کارهای ساده تا حد زیادی از علائم حساسیت فصلی شما کم میکند.

استفاده از دستگاه تصفیه هوا

یکی از بهترین روش ها در خانه یا محل کار استفاده از دستگاه تصفیه هواست. این دستگاه هوای ورودی به فضا را به طور مرتب تصفیه میکند. پس اگر به گرد و خاک یا گرده گیاهان آلرژی دارید خرید یک دستگاه تصفیه هوا و استفاده از آن بسیار مفید است و شما را از شر حساسیت فصلی خلاص میکند. به علاوه یک دستگاه تصفیه هوا با قدرت مناسب و ساخته شده برای  اقلیم ایران شما را از خطرات آلودگی هوا در زمستان و ریزگردها در تابستان که باعث مرگ و میر زودرس در اعداد بسیار بالا بخصوص برای افرادی که دچار آسم آلرژی هستند را در امان نگه میدارد.

مصرف آنتی هیستامین

در نهایت راحت ترین روش کاهش سریع علائم حساسیت فصلی در خانه مصرف آنتی هیستامین است. البته خوردن قرص آنتی هیستامین یک روش طبیعی نیست اما در مواقع لزوم به خوبی و به سرعت  میتواند علائم آلرژی را از بین ببرد.

مصرف آنتی هیستامین برای آلرژی

کنترل استرس

استرس نه تنها مادر همه بیماری های روحیست بلکه مادر بیماری‌های جسمی نیز محسوب میشود. داشتن استرس می‌تواند علائم حساسیت را تشدید کند. استرس با تاثیر روی هورمون می تواند مکانیزم دفاعی بدن را بر هم بریزد. برای دوری از استرس خواب کافی, تغذیه مناسب و مدیتیشن پیشنهاد میشود.

کلام آخر

درمان های بسیاری برای حساسیت وجود دارند. اما بسیاری از داروها و درمان ها موجب خواب آلودگی یا بروز سایر علائم میشوند به همین دلیل بسیاری افراد ترجیح میدهند از روش های طبیعی و خانگی برای درمان آلرژی استفاده کنند. ما در این مقاله سعی کردیم موثرترین روش های درمان آلرژی خانگی را معرفی کنیم. قطعا مراجعه به پزشک و تشخیص عوامل آلرژی زا کمک میکند این درمان های طبیعی و خانگی بهتر جواب دهند. دستگاه های تصفیه هوا نیز در بهبود علائم آلرژی بسیار موثر هیستند. شما میتوانید انواع دستگاه تصفیه هوای خانگی و اداری و صنعتی پرقدرت مناسب با آب و هوای ایران را در سایت نوجان مشاهده و بخرید.

 

سوالات متداول

آیا درمان خانگی برای حساسیت فصلی وجود دارد؟
بله مصرف بسیاری از مواد غذایی یا بخور و … باعث بهبود علائم حساسیت فصلی میشوند.
چرا درمان طبیعی و خانگی حساسیت فصلی محبوب است؟
زیرا مواد طبیعی عوارض مواد دارویی را ندارند. بسیاری از داروهای مناسب حساسیت فصلی موجب خواب آلودگی یا سردرد و … میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *