بین مدل های متنوع دستگاه های تصفیه هوا شک دارید؟ دستگاه مناسب خود را پیدا کنید

با ما تماس بگیرید :‌ ۰۲۶۳۳۵۱۴۰۸۱ برای مشاوره بیشتر، با ما تماس بگیرید

بورس دستگاه تصفیه هوا در تهران کجاست؟ چگونه دستگاه تصفیه هوا بخریم؟

سجاد بیگی ۳ مهر, ۱۳۹۹ ۵ دقیقه مطالعه
احتمالا موقعی که به سراغ خرید دستگاه تصفیه هوا می‌روید، با حجم بزرگی از تنوع در اسامی و فیلترهای مختلف مواجه می‌شوید و این اتفاق باعث می‌شود تا راه سختی برای تصمیم‌گیری درست داشته باشید. علاوه بر آن برندها و مراکز مختلفی برای خرید دستگاه تصفیه هوا وجود دارد که نمی‌دانید باید کجا را انتخاب کنید. در این پست سعی داریم نکات کلی که برای خرید دستگاه تصفیه هوا باید در نظر گرفت را معرفی کرده و درباره بورس دستگاه تصفیه هوا در تهران صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

۷ نکته که باید هنگام خرید دستگاه تصفیه هوا در نظر بگیرید

قبل از آنکه به سراغ بحث بورس دستگاه تصفیه هوا برویم، لازم است نکات کلی خرید دستگاه تصفیه هوا باکیفیت را بدانیم. با اینکه انتخاب دستگاه تصفیه هوا ممکن است با توجه به تنوع بالای برندها و انواع فیلترها کمی سخت به نظر برسد، اما با دانستن چند نکته کلی می‌توانید به راحتی دستگاه تصفیه هوای مورد نظر خود را برای مصارف خانگی و اداری پیدا کنید. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم:

۱- دستگاهی با فیلتر هپا را انتخاب کنید

فیلتر هپا حیاتی‌ترین عضو یک دستگاه تصفیه هوا، فیلترهای آن است. اگر ما نتوانیم به درستی نفس بکشیم، امکان زندگی سالم نخواهیم داشت و اگر دستگاه تصفیه هوا فیلتر مناسبی نداشته باشد، هوا به درستی پاکسازی نمی‌شود. فیلترهای مختلفی در دستگاه‌های تصفیه هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما فیلتر هپا محبوب‌ترین و کارآمدترین فیلتر برای جذب آلاینده‌ها به شمار می‌رود. در برندهای معتبر و صاحب نام دنیا مانند IQ Air هم از همین فیلترها استفاده می‌شود. در ایران نیز برندهای متخصص تصفیه هوا مانند نوجان از فیلتر هپا در دستگاه‌های تصفیه هوای خود استفاده می‌کنند. این فیلتر اگر از کیفیت مناسبی برخوردار باشد می‌تواند تا ۹۹% از آلاینده‌های غیر گازی موجود در محیط را جذب خود کند. معمولا برای آنکه تصفیه هوا به صورت کامل انجام شود، در کنار هپا، از فیلتر کربن اکتیو برای جذب بوها و آلاینده‌های گازی و شیمیایی استفاده می‌شود.  

۲- به کیفیت فن و حجم هوادهی دستگاه توجه کنید

حجم هوادهی دستگاه یا همان نرخ CADR در عددی است که در واقع میزان سرعت تصفیه هوا را مشخص می‌کند. دستگاه‌های تصفیه هوا برای آنکه بتوانند حجم مناسبی از هوا را به به بخش درونی دستگاه منتقل کرده و آلاینده‌ها را در مدت زمان کوتاهی جذب کنند، به یک فن قدرتمند نیاز دارند. بنابراین هرچه میزان هوادهی دستگاه بیشتر باشد، هوای اتاق سریع‌تر پاکسازی می‌شود. به طور کلی اگر یک خانه صد متری داشته باشید، باید دستگاهی را انتخاب کنید که با بهره‌گیری از یک فن مناسب بتواند هوای اتاق را در حدود یک ساعت تصفیه کند.

۳- اندازه دستگاه را بررسی کنید

فن‌ها و فیلترهای با حجم متناسب، اندازه نسبتا بزرگ‎‌تری دارند و یک دستگاه تصفیه هوای مناسب باید به اندازه کافی برای جای دادن آن‌ها در یک قاب استاندارد بزرگ باشد. بسیاری از دستگاه‌های تصفیه هوای کوچک، به اندازه کافی فضا برای جای دادن فیلترهایی با حجم بالا را در خود ندارند و در فواصل بسیار کوتاهی باید برای تعویض فیلترشان هزینه کنید. علاوه بر آن کیفیت هوای خروجی این دستگاه‌ها احتمالا پایین‌تر خواهد بود. بنابراین اندازه دستگاه تصفیه هوایی که انتخاب می‌کنید، نباید بیش از اندازه کوچک باشد.
مقاله راهنمای خرید دستگاه تصفیه هوا را برای کسب اطلاعات کامل‌تر مطالعه کنید

۴- فریب امکانات جانبی دستگاه‌ها را نخورید

امکانات جانبی دستگاه تصفیه هوا همانطور که در مقاله قیمت دستگاه تصفیه هوا توضیح داده شده، در کنار اجزای اصلی یک دستگاه تصفیه هوا، قابلیت های بیشتری در بعضی از دستگاه ها وجود دارند تا تجربه ی استفاده از این محصول را برای مصرف کنندگان آسان تر کنند. این امکانات به طور کلی شامل موارد زیر می شوند:

حالت شب

این ویژگی در دستگاه های تصفیه هوا، به شما کمک می کند تا شب بدون مراحمت صدای فن، خواب راحتی داشته باشید. هرچند که دستگاه های تصفیه هوا معمولا صدای آزاردهنده ای ندارند، اما در سکوت شب ممکن است صدای فن قابل شنیدن باشد. با استفاده از حالت شب دیگر مشکلی نخواهید داشت و دستگاه با دور فن پایین تری به کارش ادامه می دهد.  

سنسور

یکی ار ویژگی هایی که درباره ی آن تبلیغات زیادی انجام می شود سنسور ها هستند. نکته قابل توجه درباره ی سنسور های دستگاه تصفیه هوا این است که درباره ی عملکرد صحیح آن ها تردید های زیادی وجود دارد. دلیل این مشکل آن است که دستگاه برای تشخیص میزان آلودگی تنها هوای اطراف دستگاه را معیار قرار می دهد و آلودگی که دور از دستکاه وجود دارد نا دیده گرفته می شود. تنها سنسوری مورد اطمینان است که سنجش آلودگی را دور از دستگاه انجام دهد. این سنسور ها به دلیل هزینه بالا در دستگاه های تصفیه هوا استفاده نمی شوند. در کل برخلاف بسیاری از وسایل روزمره ما که ویژگی های خاص و جذابیت استفاده از آن ها تجربه بهتری را برای ما رقم می زنند، مهم ترین اصل در دستگاه تصفیه هوا کیفیت مناسب و عملکرد درست است. این عوامل در نهایت تجربه ی شیرین سلامتی را برای ما به ارمغان می آورند.

۵- دستگاه تصفیه هوای بومی بخرید

آلودگی هوای شهر تهران جنس آلودگی در هر شهر و اقلیمی متفاوت است. یک دستگاه تصفیه هوای مناسب باید برای شرایط آب و هوای محل زندگی ما طراحی شده باشد. برای مثال آلودگی شهر اهواز از جنس گرد و خاک درشت (PM10) و ریز (PM2.5) با منشا طبیعی است. در حالی که آلودگی در تهران به دلیل وجود ذرات (PM 2.5)  و به دلیل ترافیک سنگین این شهر است. بخشی از دستگاه‌های وارداتی موجود در بازار ایران، برای اقلیم کشور تولیدکننده این دستگاه‌ها طراحی شده‌اند و ممکن است بازدهی موردنظر را در اقلیم ایران نداشته باشند. در این میان، استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوای ایرانی می‌تواند بخش بزرگی از این مسئله را حل کند. چراکه این دستگاه‌ها با دانش و تخصص مهندسان ایرانی و برای اقلیم کشورمان طراحی می‌شوند.  
کلیک کنید و درباره مزیت‌های خرید دستگاه تصفیه هوای ایرانی بیشتر بخوانید

۶- به گارانتی و خدمات پس از فروش توجه کنید

پس از خرید دستگاه تصفیه هوا ممکن است سوالاتی برایتان به وجود بیاید یا اتفاقی برای دستگاه بیوفتد. از برندی دستگاه تصفیه هوای خود را خریداری کنید که پشتیبانی‌های لازم را پس از فروش محصول نیز انجام می‌دهد و گارانتی قابل اطمینانی دارد.

۷- از برندهای متخصص خرید کنید

دستگاه‌های تصفیه هوا مانند دیگر وسایل خانه نیستند. یعنی نمی‌توان به صرف معرفی دوستان و آشنایان یا معروف بودن یک برند، دستگاه تصفیه هوا را خریداری کرد. برندهای متخصصی وجود دارند که فقط دستگاه‌ تصفیه هوا تولید می‌کنند و استانداردهای سختگیرانه‌تری برای تولید و طراحی محصولات خود دارند. بهتر است دستگاه خود را از میان برندهای متخصص این حوزه انتخاب کنید و به صرف معروف بودن یک برند، محصول آن را در این مورد به خصوص انتخاب نکنید.

بورس دستگاه تصفیه هوای تهران کجاست؟

بورس دستگاه تصفیه هوا واقعیت این است که مثل سایر لوازم که در تهران، بورس دارند و فروشندگان برندهای مختلف در کنار هم جمع شده‌اند، دستگاه تصفیه هوا در تهران بورس ندارد. در خیابان شریعتی، در کنار سایر لوازم خانگی فروش دستگاه تصفیه هوا هم انجام می‌شود و در خیابان طالقانی هم دستگاه تصفیه هوا در بعضی از مراکز کنار سیستم‌های تهویه مطبوع به فروش می‌رسد. بهتر است در ابتدا برند مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس یا به صورت مستقیم از خود برند خریدتان را انجام دهید یا از طریق فروشگاه‌های آنلاین این کار را انجام دهید. برندهای تصفیه هوایی که در بازار ایران فعالیت می‌کنند معمولا سایت برای فروش محصولات دارند و کافی است اسم آن‌ها را به فارسی در گوگل جستجو کنید. در هنگام خرید حتما نکاتی که در این مقاله عنوان شد را در نظر داشته باشید تا در نهایت انتخاب درستی را داشته باشید. همچنین می‌توانید برای مشاوره رایگان خرید دستگاه تصفیه هوا با کارشناسان متخصص کیفیت هوای نوجان تماس بگیرید.

چرا دستگاه تصفیه هوای ایرانی نوجان بهترین انتخاب برای شما است؟

دستگاه تصفیه هوای خانگی یکی از برندهای تولیدکننده دستگاه‌های تصفیه هوا در ایران نوجان است. نوجان اعتقاد دارد که آلودگی هوا بدون تردید، چاره‌ دارد و برای حفظ سلامتی ایرانیان، با کمک مهندسان بومی دستگاه‌های تصفیه هوای ایرانی را با کیفیتی جهانی طراحی و مهندسی می‌کند. N300 از سری محصولات خانگی نوجان مهر است که در ادامه با ویژگی‌های این دستگاه آشنا می‌شویم:

فیلترهای قدرتمند با استانداردهای اروپایی

فیلترهای دستگاه‌های تصفیه هوای نوجان به کمک مهندسی ایرانی، در کشور خودمان و بر اساس استانداردهای اروپایی تولید می‌شود. بنابراین با تولید بومی این فیلترها، دیگر نگرانی بابت تامین فیلتر در بلند مدت نیز وجود نخواهد داشت. علاوه بر آن، حجم فیلترهای نوجان از بیشتر دستگاه‌های تصفیه هوای موجود در بازار بیشتر است و این امر به طولانی شدن بازه‌های تعویض فیلتر و کاهش هزینه‌های نگهداری دستگاه کمک بسیاری می‌کند.

طراحی اختصاصی براساس نیاز و سلیقه‌ی شما

نوجان امکان طراحی اختصاصی بر اساس نیاز و سلیقه شما را فراهم کرده است. بنابراین اگر در محیطی با آلودگی خاصی سر و کار دارید، مهندسین نوجان با بررسی شرایط محیط می‌توانند راهکار اختصاصی برای افزایش کیفیت هوای فضا را شناسایی و طراحی کنند. علاوه بر آن طرح بدنه دستگاه‌های تصفیه هوای این برند، قابلیت شخصی‌سازی متناسب با دکوراسیون و فضای محیط شما را دارد تا اینگونه دستگاه تصفیه هوا به جزئی جدا ناپذیر از محیط تبدیل شود.

گارانتی و خدمات پس از فروش بلندمدت

دستگاه‌های تصفیه هوای نوجان با به صورتی طراحی شده‌اند که فرآیند تعویض فیلتر، به دست خودتان و به راحتی انجام می‌شود. این دستگاه‌ها به مراقبت ویژه‌ای نیز نیاز نخواهند داشت. با این جال هر موقع سوالی درباره عملکرد دستگاه پیش بیاید یا اختلالی در کار تصفیه هوا ایجاد شود، کارشناسان متخصص این مجموعه آماده پاسخگویی و رفع مشکل خواهند بود. علاوه بر آن کلیه محصولات نوجان گارانتی ۲۴ ماهه دارند.

image

سلامتی را به خانواده خود هدیه دهید

برای مشاوره درمورد آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن
در فضای داخلی با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید دستگاه تصفیه هوا دریافت کاتالوگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *