بین مدل های متنوع دستگاه های تصفیه هوا شک دارید؟ دستگاه مناسب خود را پیدا کنید

با ما تماس بگیرید :‌ ۰۲۶۳۳۵۱۴۰۸۱ برای مشاوره بیشتر، با ما تماس بگیرید

نکاتی که هنگام خرید دستگاه های تصفیه هوا باید توجه کرد

نوجان ۲۷ بهمن, ۱۳۹۷ ۵ دقیقه مطالعه

بازار دستگاه های تصفیه هوا مثال بارزی از پدیده “فریب مشتری از طریق گیج کردن” یا همان “Confusopoly” است.
اگر بخواهیم یک ماشین ظرفشویی بخریم با یک تحقیق ساده از دوستان و آشنایانمان متوجه میشویم که فلان محصول بسیار کارآمد است و دیگری نیست. بنابراین مراجعه ما به فروشگاه تقریبا با تصمیم قبلی صورت میگیرد و در بسیاری از موارد گوشمان را بر روی تبلیغات و توصیه های فروشندگان میبندیم.
ولی متاسفانه این روش جوابگوی تصمیم ما برای خرید یک دستگاه پالایش هوا نیست، چرا که برای بسیاری از ما، تاثیرات کارکرد خوب یا بد این تجهیزات به سادگی قابل احساس نیست.
این همان نقطه ای است که فروشندگان فریبکار میتوانند با ادعاهای عجیب و غریب و بیش از حد بزرگ و همچنین استفاده از القاب پیچیده و فریبنده باعث گمراهی خریدار شوند.

image

سلامتی را به خانواده خود هدیه دهید

برای مشاوره درمورد آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن
در فضای داخلی با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید دستگاه تصفیه هوا دریافت کاتالوگ

به عنوان مثال از روش های تصفیه و پالایش هوا می توان به آیونایزره (دستگاه های یون ساز) اشاره کرد. عموما بازار از این فناوری با القاب پیچیده و به عنوان تکنولوژی پیشرفته یاد می شود و تبلیغات زیادی برای آن صورت میگیرد؛ اما در حقیقت دستگاه های تصفیه هوا یون ساز چندان کارآمد نیست و چه بسا استفاده از انها جنبه های منفی بالقوه ایی برای ما داشته باشد.

دستگاه تصفیه هوا آیونایزر را بشناسید.

اساس کار این دستگاه ها بر تولید یون و رهاسازی آن در هواست تا بتواند از این طریق ذرات معلق موجود در هوا را دارای بار الکتریکی کرده، به یکدیگر و یا سطوح مجاور چسبانده و بدین ترتیب آنها را از هوا جدا کند.
تا اینجا بد نیست! ولی متاسفانه همان چیزی که تولید یون در هوا میکند، ناخواسته باعث تبدیل اکسیژن موجود در هوا به ازن نیز میشود. 
استفاده از این دستگاه ها در فضاهای بسته منجر به محبوس شدن ازن و افزایش بیش از حد مجاز مقدار آن خواهد شد که به بافت ریه آسیب می رساند و باعث بروز مشکلاتی چون درد قفسه سینه، سرفه و سوزش گلو می شود.

سازمان محیط زیست آمریکا (EPA) اعلام کرده است که دستگاه های مولد ازن ایمن نیستند و این دستگاه ها نه تنها تصفیه کننده هوا محسوب نمی شود بلکه ممکن است آلاینده های موجود در هوا را از نوعی به نوع دیگر تغییر دهند. یک دستگاه تصفیه هوای مناسب باید به حذف و کاهش آلاینده ها اقدام کند نه اینکه خود آلاینده های جدیدتری را به هوا اضافه کند. فراموش نکنید که برای خرید یک دستگاه تصفیه هوای مناسب باید به دقت با متخصصان و کارشناسان مشورت کنید و مناسب ترین محصول را از لحاظ کارایی و طراحی متناسب با شرایط خود انتخاب کنید.

مهمتر از هرچیز ، قبل از اقدام به خرید دستگاه تصفیه هوا باید به  موارد زیر توجه کرد:

  • درک کامل و صحیح از آلودگی های موجود در محیط داخلی ساختمان و منابع انتشار آن
  • بررسی کیفیت هوابند بودن ساختمان
  • نوع سیستم تهویه مطبوع در ساختمان و وجود/عدم تزریق هوای تازه از بیرون

عوامل آلودگی هوای داخلی خانه ها چیست؟

یک دستگاه تصفیه هوای  مناسب باید توانایی بالایی در جذب ذرات معلق و گازها داشته باشد و هیچ خروجی جدیدی به هوا اضافه نکند و تنها نیاز به تعویض دوره ایی فیلترها داشته باشد. از ایمن ترین تکنولوژی دستگاه های تصفیه هوا،‌ می توان به فیلتراسیون صرف اشاره کرد.

استفاده از فیلتر های الیافی با کارآیی بسیار بالا یا همان فیلترهای هپا از روش های مطمین و موثر در دستگاه های تصفیه هوا به شمار می روند. اما از انجایی که این فیلترها توانایی جذب گازها و بوها را ندارند لازم است تا در کنار آن‌ها از جاذب‌های شیمیایی همچون کربن اکتیو نیز بهره برد. نکته قابل توجه این است که میزان این جاذب های شیمیایی با عملکرد موثر دستگاه های تصفیه هوا ارتباط مستقیمی دارد و حداقل میزان قابل قبول برای مقدار جاذب در یک دستگاه تصفیه هوا یک کیلوگرم است و هر چه این عدد بالاتر باشد به طور قطع عملکرد جذب گازهای آلاینده توسط دستگاه بهتر است.

 

تصفیه هوای محیط ورزشی
سیستم پالایش هوا مناسب برای محیط های ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *