بین مدل های متنوع دستگاه های تصفیه هوا شک دارید؟ دستگاه مناسب خود را پیدا کنید

با ما تماس بگیرید :‌ ۰۲۶۳۳۵۱۴۰۸۱ برای مشاوره بیشتر، با ما تماس بگیرید

دستگاه تصفیه هوا آیونایزر را بشناسید.

نوجان ۷ مهر, ۱۳۹۸ ۵ دقیقه مطالعه

امروزه باتوجه به افزایش میزان آلودگی ها در هوایی که تنفس می کنیم و روشن شدن لزوم استفاده از دستگاه تصفیه هوا در فضاهای بسته بر همگان، منجر شده تا بسیاری از مردم که روزانه حداکثر ۸۰ درصد زمان خود را در فضاهای بسته  خانگی، اداری، آموزشی و … سپری می کنند به فکر راهکاری برای مقابله و مبارزه با آلودگی هوای موجود در فضاهای بسته باشند.

image

سلامتی را به خانواده خود هدیه دهید

برای مشاوره درمورد آلودگی هوا و راهکارهای مقابله با آن
در فضای داخلی با ما تماس بگیرید.

مشاوره و خرید دستگاه تصفیه هوا دریافت کاتالوگ

شاید بتوان گفت که آلودگی هوا در فضای بسته تهدیدی پنهان برای سلامتی ما می‌باشد که در دراز مدت ما را درگیر بیماری‌های تنفسی، قلبی، حساسیت‌ها و هزینه‌های سنگین درمانی می‌کند و کاملا خاموش از طول عمر ما می‌کاهد. بی شک بهترین راهکار استفاده از سیستم های پالایش و تصفیه هوا می باشد. یکی از روش های تصفیه و پالایش هوایی که این روزها بسیار تبلیغات می‌شود، آیونایزرها هستند.

در ادامه با نوجان همراه باشید تا با آیونایزرها، دستگاه های تصفیه هوا مبتنی بر رها سازی یون منفی بیشتر آشنا شوید.

سیستم‌های تصفیه هوای الکترونیکی که ماهیت آلاینده ها را تغییر می دهند.

سیستم‌های الکترونیکی با استفاده از تکنیک‌های متعددی نظیر یونیزاسیون هوا و تولید ازن،لامپ UV  و فیلترهای فتوکاتالیستی  بدون نیاز به جذب آلودگی در داخل دستگاه، صرفا با تغییر ماهیت آلودگی، از خطرات آن بر سلامتی انسان می‌کاهد. در ادامه به بررسی و معرفی تکنیک یونیزاسیون هوا (آیونایزرها) می پردازیم.

 

از آنجا که تصفیه هوا و روش‌های آن موضوع قدیمی نیست و سابقه بسیاری ندارد، ابهامات  فراوانی درباره آن وجود دارد. در چنین فضایی، بازار اطلاعات نادرست و ادعاهای بی‌اساس نیز داغ می‌شود تا بدین ترتیب بتوان از حساسیت و ترس مشتری در جهت فروش محصولات ناکارآمد سواستفاده کرد.

احتمالا بارها هنگام بررسی و خرید دستگاه های تصفیه هوا با عبارت هایی همچون (اکسیژن غنی شده) و (هوای کوهستان) برخورد کرده اید. عموما فروشندگان از این عناوین و القاب پیچیده و گاه گمراه کننده برای معرفی دستگاه های تصفیه هوای آیونایزر استفاده می کنند. اما آیونایزرها واقعا چگونه هوا را تصفیه می کنند؟

آیونایزر و جاذب های الکترواستاتیک

این تجهیزات یون‌های منفی آزاد می‌کند تا به ذرات معلق در هوا بچسبد. این یون‌ها پس از چسبیدن به ذرات معلق آن‌ها را باردار کرده و باعث چسبیدن آن‌ها به سطوح مجاور می‌شود.

آیونایزرها عموما در ابعاد کوچک مناسب خودروها یا روی میزکار و گاهی حتی بدون فن دمنده طراحی می‌شوند.

نوع پیشرفته‌تر این تجهیزات همان جاذب‌های الکترواستاتیک است که در این روش ذرات معلق موجود در دو مرحله جداسازی می‌شوند. ذرات معلق همراه با هوا، در مرحله اول پس از عبور از ناحیه کرونا (میدان الکتریکی با ولتاژ بالا) دارای بار الکتریکی می‌شوند و به اصطلاح یونیزه می‌شوند. در مرحله دوم ذرات یونیزه شده توسط صفحات فلزی با بار الکتریکی مخالف جذب شده و از جریان هوا جدا می‌شوند. به تدریج و با عبور جریان هوای آلوده، ذرات معلق جدا شده بر روی صفحات فلزی رسوب می‌بندند.

شاید به نظر این روش‌ها در نگاه اول جذاب و کاربردی به نظر آید اما بررسی‌های دقیق‌تر سوالاتی را نسبت به عملکرد صحیح این دستگاه ها ایجاد می کند! در این روش نیازی به تعویض فیلتر وجود ندارد و می تواند از مزیت های این تجهیزات به شمار رود اما نباید فراموش کرد که در آیونایزرها تولید یون در هوا، ناخواسته باعث تبدیل اکسیژن موجود در هوا به ازن می‌شود. به همین دلیل استفاده از این دستگاه ها در فضاهای بسته منجر به افزایش بیش از حد مجاز غلظت ازن خواهد شد که خود به عنوان یک آلاینده جدید به بافت ریه آسیب می‌رساند و باعث بروز مشکلاتی چون درد قفسه سینه، سرفه و سوزش گلو می شود.

همچنین در جاذب‌های الکترواستایک، کثیف شدن صفحات فلزی این دستگاه‌ها به تدریج باعث افت عملکرد جذب می‌شود و شست و شوی زودهنگام این صفحات نیز برای مصرف کننده مطلوب نخواهد بود و باعث آسیب به قطعات فلزی و خرابی در عملکرد دستگاه می‌شود. همچنین اگر این جاذب‌ها با شست و شوی دیرهنگام یا بالعکس آسیب ببیند میزان ازن تولید شده توسط این دستگاه‌ها افزایش می‌یابد.

image

دستگاه تصفیه هوای نوجان N300 Pro


  • گارانتی ۲۴ ماهه
  • تکنولوژی دمنده‌های کم مصرف و کم صدا با موتور EC
  • مبتنی بر فیلتراسیون صرف و بدون تولید گاز ازن
  • استفاده از فیلتر‌های الیافی از سازندگان معتبر اروپایی
اطلاعات بیشتر دریافت کاتالوگ

به طور کلی نیاز است تا پیش از خرید هر دستگاه تصفیه هوایی ابتدا کاملا با تکنولوژی آن آشنا شد و سپس با مشورت از کارشناسان بهترین و متناسب ترین نوع دستگاه را انتخاب کرد. شاید بی‌راه نباشد اگر آیونایزرها را جز تجهیزات نامناسب برای تصفیه و پالایش هوا بدانیم. چراکه یک دستگاه تصفیه هوای مناسب باید به حذف و کاهش آلاینده ها اقدام کند نه اینکه خود آلاینده های جدیدتری به هوا اضافه کند. 

1 Comment

  1. با سلام چطور میشه از نحوه کارش مطمئن بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *