بین مدل های متنوع دستگاه های تصفیه هوا شک دارید؟ دستگاه مناسب خود را پیدا کنید

با ما تماس بگیرید :‌ ۰۲۶۳۳۵۱۴۰۸۱ برای مشاوره بیشتر، با ما تماس بگیرید
image

دستگاه تصفیه هوا برای
فضاهای اداری مجاور صنایع

سالانه در دنیا بیش از ۶۶۰,۰۰۰ نفر به دلایلی ناشی از حرفه خود مبتلا به سرطان می‌شوند! کارکنان اداری در مراکز شیمیایی و صنعتی مانند پتروشیمی‌ها، صنایع نفت و گاز، صنایع معدنی و حتی نیروگاه‌های سوخت فسیلی، در معرض آسیب‌های بسیار جدی آلودگی هوا قرار دارند. ماهیت آلودگی در این محیط‌ها با آلودگی هوای شهرها بسیار متفاوت است و نیاز به راهکار تخصصی دارد. برای تامین هوای پاک و سلامتی کارکنان در محیط‌های صنعتی با نوجان تماس بگیرید. ما در کنار شما هستیم.

دریافت مشاوره برای خرید تصفیه هوا برای محیط‌های صنعتی
محیط های صنعتی

هوای آلوده در محیط‌های صنعتی،
تهدیدی بسیار جدی برای سلامتی کارکنان است

شهروندان شهرهای بزرگ بیشتر در فصول پاییز و زمستان و با پدیده وارونگی هوا در معرض آلودگی شدید هوا قرار میگیرند، اما در محیط های صنعتی مثل کارخانه‌های پتروشیمی، کارکنان بخش‌های مختلف این مراکز، در بیشتر روزهای سال در معرض آلودگی هوا هستند.

بنابراین واضح است که ریسک ابتلا به بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا و خصوصاً آلودگی هوای صنعتی برای آن‌ها بیشتر است. بسیاری از بیماری‌های تنفسی، قلبی و عروقی به صورت تدریجی در بدن انسان شکل می‌گیرند.

در نتیجه برای کارکنان یک مرکز صنعتی یا پتروشیمی که در اکثر روزهای سال در معرض عوامل بیماری زا هستند، خطر بسیار جدی است! استفاده از راهکاری مهندسی شده و بومی برای تصفیه هوای صنعتی امری بسیار حیاتی است. سالانه در دنیا بیش از ۶۶۰,۰۰۰ نفر به دلایلی ناشی از حرفه خود مبتلا به سرطان می‌شوند!

عوامل آلودگی هوای محیط‌های صنعتی

مواد فوق خطرناک در هوای مناطق صنعتی و شیمیایی

فهرست بلند و بالایی از مواد شیمیایی «سرطان‌زا» یا «احتمالا سرطان‌زا» وجود دارد که تصفیه هوای محیط‌های صنعتی را بسیار ضروری می‌کند. خصوصاً در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و در صنایع پایین دستی آن نظیر ساخت قطعات لاستیکی و پلاستیکی، شوینده ها، رنگ و رزین و چسب و امثال آن، افراد شاغل بطور دایمی ممکن است در معرض غلظت های نسبتاً بالای آن قرار داشته باشند

image

BTEX

Benzene, Toluene, Ethylbenzene ,Xylene

هیدروکربن های آروماتیک تک حلقه ای BTEX بنزن، تولوئن، اتیل بنزن و زایلن که در این میان بنزن از عوامل بسیار خطرناک ابتلا به سرطان خون شناخته می‌شود.

image

PAH

Polycyclic Aromatic Hydrocarbons

هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای PAH که رایج ترین فرم آن دوده سیاه Soot است که در صنعت لاستیک سازی بسیار پر مصرف است و اصلی ترین مولکول سازنده آن، بنزو (a) پیرن، از عوامل قطعی ابتلا به سرطان ریه می باشد و نیز از طریق فلر کارخانجات صنایع نفت و گاز و پتروشیمی به مقادیر زیاد در هوای مناطق جنوب ایران، آزاد می‌شود.

اگر در صنایع زیر کار می‌کنید، قطعا به دستگاه تصفیه هوا نیاز دارید

برخی صنایع با بیشترین میزان آلودگی هوای صنعتی و شیمیایی

صنایع پزشکی
صنایع پزشکی
بازیافت زباله
بازیافت زباله
صنایع پلاستیک
صنایع پلاستیک
صنایع پتروشیمی
صنایع پتروشیمی
پالایشگاه‌ها
پالایشگاه‌ها
آزمایشگاه‌ها
آزمایشگاه‌ها

نوجان MultiStack دستگاه

راهکاری مطمئن برای پاکسازی هوا در محیط‌های صنعتی

ما در نوجان با شناسایی مشکلات بومی آلودگی هوا در صنایع کشور و درک خطرات بسیار جدی آلودگی هوا برای کارکنان این بخش‌ها، دستگاه مولتی استک را با استانداردهای اروپایی و دانش و تخصص مهندسین ایرانی طراحی و تولید کردیم. این محصول نوجان، با انعطاف پذیری بسیار زیاد در تمامی بخش‌ها، آماده تصفیه هوا بر اساس نیاز شما است.

  • مراحل فیلتراسیون اختصاصی، متناسب با آلودگی محیط
  • تعیین جهت هوا
  • قابل اتصال به داکت
  • قدرتمندترین راهکار تصفیه هوا
مشاهده محصول
image

فیلترهای با کیفیت و جاذب‌های گازی با ظرفیت بالا

ما در نوجان، به کیفیت و ظرفیت بالای فیلترها متعهدیم

یکی از مسائل مهم در طراحی دستگاه تصفیه هوای صنعتی، تعیین فیلتر مناسب برای جذب آلاینده های فاز گازی (Gas-Phase) موجود در هواست. این مورد به نسبت آلاینده های جامد و مایع معلق در هوا (موسوم به ایروسول)، از پیچیدگی مهندسی بسیار بیشتری برخوردار است و دانش آن در دنیا نیز به روز و در حال توسعه می باشد.

یکی از مهمترین فعالیت ها در شرکت مهندسی پالایش نوجان مهر، تمرکز روی مهندسی جاذب های گازی می باشد تا از این طریق راهکارهای پیشنهادی موثر و مقرون به صرفه ای به صنایع داده شود.

معایب و خطرات روش‌های غیر جذبی در تصفیه هوای صنعتی

image

تکنولوژی خام و آزمون نشده فتوکاتالیست

مشابه سیستم های تولیدکننده ازون، تکنولوژی دیگری که به صورتی محک نخورده و زودهنگام در بازار عرضه شده، روش تجزیه آلاینده‌ها با استفاده از سطوح کاتالیستی نانو اکسید تیتانیوم است که در مجاورت لامپ UV فعال می شود. مشابه روش قبل، آزمایشات مختلفی اثبات کرده است که خروجی این سیستم‌ها می تواند حاوی ترکیبات جدید خطرناکی باشد که قبل از آن در هوا نبوده است! علاوه بر آن، برخلاف تصور عموم، لامپ های UV در این سیستم‌ها نیاز به تعویض دارد و همچنین مصرف برق بسیار بالای آن از چشم مشتری پنهان نگه داشته می‌شود. بنظر نهاد‌های معتبری همچون انجمن مهندسین تهویه مطبوع آمریکا ASHREA ، تکنولوژی فیلترهای فتوکاتالیستی هنوز در مراحل ابتدایی تحقیق و توسعه است و نباید تا برطرف شدن قطعی مشکلات آن به بازار عرضه شود.

image

تصفیه هوا با استفاده از ازن، دروغی احتمالا بزرگ!

در بازار دستگاه هایی با تبلیغ استفاده از گاز ازون برای مقابله با آلودگی شیمیایی عرضه شده است که بر اساس تجزبیات و توصیه های منابع قابل استناد، استفاده از این تجهیزات غالبا باعث اثرات منفی آزاردهنده در هوا می شود و ممکن است تنها در شرایط بسیار خاصی منجر به تاثیر خوب گردد. این تجهییزات مشخصا بر مبنای تولید گاز ازون توسط لامپ ماورا بنفش و انتشار آن در هوا کار میکند و در تئوری ترکیبات آلاینده موسوم به VOC را تبدیل به بخار آب و دی اکسید کربن می کند که کاملا بی خطر است. لیکن پیچیدگی این فرآیند در شرایط واقعی ورای پیش بینی است و حاصل واکنش گاز ازون با ترکیبات متنوع موجود در هوا و در و سایر مواد و مصالح موجود در فضا به راحتی میتواند منجر به بوجود آمدن ترکیبات جدیدی شود که کم ضررتر از ترکیب اولیه نباشد.

میزهای مکش از کف

تصفیه از روی سطح


میزهای مکش از کف نوجان برای محیط‌های خاص که کارکنان پشت میز‌ها در معرض آلودگی‌های شدید هستند طراحی و مهندسی شده است.

مشاهده محصول
image

دستگاه های تصفیه هوای ایرانی نوجان : مهندسی بومی برای مشکل بومی

علاوه بر اینکه آلودگی هوا در هر محیط (مثل خانه یا محیط صنعتی) ماهیت متفاوتی دارد، آلودگی هوا در هر اقلیم و منطقه جغرافیایی نیز متفاوت است.
بخشی از دستگاه‌های وارداتی موجود در بازار ایران، برای اقلیم کشور تولیدکننده این دستگاه‌ها طراحی شده‌اند و ممکن است بازدهی موردنظر را در اقلیم کشور ما نداشته باشند.
در نوجان؛ ما به محصول خود باور داریم و با افتخار می‌گوییم دستگاه‌های تصفیه هوای صنعتی نوجان، ساخت ایران و بهترین هستند.
نوجان تنها یک تولید‌کننده دستگاه تصفیه هوا نیست! ما در شرکت مهندسی پالایش نوجان مهر، با تحقیقات گسترده و شناخت آلایندگی‌های بومی دستگاه تصفیه هوایی مناسب اقلیم ایران و با استانداردهای جهانی ساخته‌ایم.
نوجان یک شرکت ایرانی است و ما پای سلامت هوایی که هموطنانمان تنفس می‌کنند ایستاده ایم، در نتیجه نگران تامین فیلترها از تحریم و شرایط دیگر نباشید. چراکه تولید محصولات ما در ایران و توسط مهندسین متخصص و بومی صورت می‌گیرد. خدمات پس از فروش و تعهد به مشتری از ارزش‌های اساسی ما در نوجان است.



icon

با افتخار، ساخت ایران

نوجان نتیجه باور به مهندسی ایرانی و تلاشی برای ادای دین به نسل آینده این مرز و بوم است

icon

گارانتی برای همه محصولات

تمام محصولات نوجان با گارانتی ۲۴ ماهه و خدمات پس از فروش طولانی مدت ارائه می‌شوند


مشاوره جهت خرید محصولات
image

به طراحی اختصاصی برای
سیستم تصفیه هوا نیاز دارید؟

... با نوجان تماس بگیرید

تماس با نوجان مهر

سوالات متداول

آیا یک دستگاه تصفیه هوای صنعتی برای محیط ما کافی خواهد بود؟

تعداد دستگاه تصفیه هوای مورد نیاز شما، بر اساس متراژ فضای شما، میزان آلودگی، میزان آلاینده‌ها در منطقه محل و .. بستگی دارد. بنابراین نمی‌توان جواب مشخصی به این سوال داد. کافی است با نوجان تماس بگیرید تا کارشناسان ما با مشاوره رایگان شما را راهنمایی کنند.

از کجا متوجه تغییر کیفیت هوا با استفاده از دستگاه تصفیه هوای صنعتی در محیط اداری می‌شوم؟

در صورت درخواست شما، کارشناسان ما پس از نصب دستگاه و تحویل آن در محل، با دستگاه مخصوص میزان آلایندگی هوا را اندازه می‌گیرند و شما می‌توانید کیفیت هوای خروجی را اندازه‌گیری کنید و از آن مطمئن شوید.

آیا دستگاه مولتی استک نیاز به مراقبت خاصی دارد؟

به طور کلی دستگاه تصفیه هوا تنها با روشن کردن بدون مزاحمت کار خود را انجام میدهد و در زمان تعویض فیلتر، یادآوری لازم از طریق کارشناسان ما اطلاع رسانی خواهد شد. بنابراین نیاز به مراقبت خاصی ندارد.

آیا دستگاه تصفیه هوا صنعتی نوجان گارانتی پس از فروش دارد؟

بله. تمامی محصولات نوجان گارانتی ۲۴ ماهه و ۱۰ سال خدمات پس از فروش دارند. علاوه بر آن کارشناسان ما همیشه آماده راهنمایی و پاسخ به سوالات احتمالی شما هستند.

هر چند وقت یکبار باید برای تعویض فیلتر دستگاه تصفیه هوای صنعتی نوجان هزینه کنم؟

معمولا پیش فیلترها ظرف یک سال و فیلتر های کربن و هپا در فواصل یک تا دو سال تعویض می شوند. البته این پاسخ کلی است و زمان دقیق‌تر تعویض فیلترها بر اساس میزان آلودگی محیط شما و حجم فیلترهای دستگاه مشخص می‌شود.

آیا تصفیه کننده هوای صنعتی نوجان صدای آزار دهنده ای دارد؟

به طور کلی دستگاه‌های تصفیه هوای صنعتی نوجان به گونه‌ای طراحی شده‌اند که صدای آزاردهنده‌ای را تولید نمی‌کنند. اما اگر دور دستگاه بسیار زیاد باشد، ممکن است صدای دستگاه قابل شنیدن باشد. در دور پایین فن احتمالا صدایی را نمی‌شنوید. میزان صدای دستگاه N300 نوجان به اندازه صدای محیط در یک کتابخانه است!