بین مدل های متنوع دستگاه های تصفیه هوا شک دارید؟ دستگاه مناسب خود را پیدا کنید

با ما تماس بگیرید :‌ ۰۲۶۳۳۵۱۴۰۸۱ برای مشاوره بیشتر، با ما تماس بگیرید
image

تصفیه هوا برای باشگاه‌ها

هوای پاک، مکمل فراموش شده ورزشکاران

خرید تصفیه‌ هوا برای باشگاه‌ها

اولین بار در سال 2008 وقتی تیم ورزشکاران المپیک آمریکا به محل دهکده المپیک شهر پکن اعزام شد در خبرها شنیدیم که بدلیل آلودگی هوای شهر پکن، محل اقامت و تمرین این تیم مجهز به دستگاه های تصفیه هوا شده است.
این خبر حاکی از آن بود که از نظر متخصصین سلامت ورزشی، آلودگی هوای شهری حتی در کوتاه مدت می تواند تاثیرات نامطلوبی بر سلامت ورزشکاران حرفه ای بگذارد. در روزهای آلوده سال ورزشکاران جوان و نوجوان از تحرک بدنی در هوای آلوده اجتناب می‌ کنند و به سالن ‌ها و باشگاه‌ های ورزشی روی می ‌آورند! اما آیا واقعا هوای چنین فضاهایی پاک است و دیگر آلودگی هوا سلامت ورزشکاران را تهدید نمی ‌کند؟
تحقیقات زیادی نشان داده است که پیامدهای نامطلوب آلودگی هوا در هنگام ورزش کردن به ویژه ورزش ‌های شدید و سنگین بسیار مخرب ‌تر از فعالیت ‌های عادی می‌ باشد! اما چرا؟

ورزشکاران در برابر آلودگی هوا آسیب پذیر ترند!

با شروع ورزش، نرخ تنفس در دقیقه افزایش می ‌یابد که منجر به افزایش ورود ذرات بسیار ریز به بدن می ‌شود و همچنین افزایش حجم ریه نیز به نسبت تنفس طبیعی رخ میدهد. این ذرات در مجاری تنفسی رسوب می ‌کنند و از طریق بازدم خارج نمی‌ شوند. همین امر سبب می ‌شود تا بدن هنگام ورزش میزان بیشتری از آلاینده‌ ها را دریافت کند و انتقال آن‌ ها به ریه عمیق ‌تر صورت بگیرد که درنتیجه آن اثرات نامطلوب آلودگی هوا بیشتر شده و کاهش عملکرد در ورزشکاران را در پی خواهد داشت. چه بسا در اثر سرعت بالای گردش خون، نفوذ ذرات خیلی کوچک به خون و از طریق آن به سایر بافت های بدن نیز افزایش یابد.

عوامل تاثیر گذار در آلودگی محیط های ورزشی

  • icon
    ذرات معلق بسیار ریز (PM 2.5)
  • icon
    ویروس‌ها و باکتری‌ها
  • icon
    ترکیبات آلی فرار (VOC)
  • icon
    آلودگی‌های شهری
icon

آیا تهویه هوا در محیط های ورزشی می تواند هوای پاک را تضمین کند؟


تهویه تنها در شرایطی می تواند عملکردی مثبت داشته باشد که هوای بیرون نیز سالم باشد و منجر به انتقال آلودگی هوا به فضای داخلی نشود. اما باتوجه به اینکه موضوع آلودگی هوا در کلانشهرهای ایران در اکثر مواقع به چشم می خورد، قطعا جایگزین کردن هوای داخل با این هوای آلوده بیرونی راهکار منطقی و درستی نیست.

علاوه بر این جایگزین کردن هوای بیرون با داخل باعث بالا رفتن مصرف انرژی مورد نیاز جهت سرمایش یا گرمایش هوای بیرون نیز می شود. البته همانطور که پیش تر اشاره شد محیط های ورزشی غالبا فاقد سیستم های تهویه مناسب و کافی هستند. باید در نظر داشت که باتوجه به حساسیت بالای سلامتی ورزشکاران تهویه لزوما راهکار درستی نیست و نمی تواند جایگزین دستگاه های تصفیه هوا شود.

خرید تصفیه‌ هوا برای باشگاه‌ها

بهترین دستگاه تصفیه هوا برای باشگاه های ورزشی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟


برای انتخاب یک دستگاه تصفیه هوای باکیفیت لازم است با روش‌های تصفیه هوا بیشتر آَشنا شویم. به طور کلی دستگاه‌های تصفیه هوا با دو روش فیلتراسیون هوا را پاکسازی می‌کنند. در روش اول این دستگاه ها تنها آلاینده های موجود در هوا را جذب می کنند و هیچ عنصر جدیدی به هوا اضافه نمی کنند. این روش تصفیه با استفاده از فیلترهای الیافی هپا و فیلتر کربن اکتیو انجام می‌شود.

اما در روش دوم بدون نیاز به جذب آلودگی در داخل دستگاه، صرفا با تغییر ماهیت آلودگی به رفع مشکل می پردازند. در این روش لامپ UV و یا دیگر فیلترها با تولید گاز ازن و انتشار آن در هوا سعی در تصفیه هوا دارند. گاز ازن با آلاینده‌ها واکنش می‌دهد و در بعضی از موارد اگر این واکنش کامل نباشد، ذرات جدید و ناشناخته‌ای تولید می‌وشند که ممکن است سلامتی ما را در معرض خطر قرار دهند!

بنابراین بهترین راه تصفیه هوا، استفاده از دستگاه‌هایی است که با استفاده از فیلتر هپا و تنها با جذب آلودگی و بدون تولید ماده‌ای جدید، هوای تمیز را به محیط هدیه می‌کنند.

نوجان مهر

مهندسی بومی برای مشکل بومی

ما باور داریم بهترین دستگاه تصفیه هوا برای باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی را طراحی و تولید کرده ایم.

مهندسین نوجان با تحقیق و شناخت کامل عوامل آلودگی هوا در ایران، برای اولین بار در ایران دستگاه‌های تصفیه هوای تخصصی برای باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی را ساخته‌اند.

نوجان یک شرکت ایرانی است و ما پای سلامت هوایی که هموطنانمان تنفس می‌کنند ایستاده ایم، یکی از محیط‌هایی که به طور قطع نیاز به دستگاه تصفیه هوا دارند، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی هستند.

هوایی که ورزشکاران تنفس می‌کنند، هم رده با غذا، آب و مکمل‌های مورد نیاز آن‌ها و حائز اهمیت است، در حالی که در اکثر باشگاه‌ها نادیده گرفته می‌شود.

اگر به سلامتی ورزشکاران در باشگاه خود اهمیت می‌دهید، همین حالا با ما تماس بگیرید و هوای پاک را به آن‌ها هدیه دهید.

مشاوره خرید تصفیه‌ هوا برای باشگاه‌ها
تردید دارید

ترکیب اختصاصی فیلترها، متناسب با آلودگی هوا در باشگاه‌ها

با بهترین فیلترهای تصفیه هوا، باشگاه شما تنفس می‌کند!
image

فیلتر‌های هپا

بهترین و مطمئن ترین روش برای تصفیه هوا

فیلترهای الیافی هپا تا 99% از آلاینده‌های موجود در محیط‌ را جذب خود می‌کنند. فیلترهپا ذرات بسیار کوچکی مانند pm 2.5 که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند را از هوا پاکسازی می‌کند. اکثر برندهای بزرگ دستگاه تصفیه هوا نیز از این نوع فیلتر برای تصفیه هوا بهره می‌برند. دستگاه‌های تصفیه هوای نوجان نیز با استانداردهای اروپایی توسط مهندسان ایرانی طراحی می‌شوند و از با کیفیت‌ترین فیلترها برای تصفیه هوا استفاده می‌کنند.

image

فیلتر‌های کربن فعال

محوکننده بو و آلاینده‌های گازی

محو کننده بو و آلاینده‎‌های گازی فیلترهای جاذب های شیمیایی مانند کربن اکتیو گازها و بوهای موجود در محیط را به شکل بسیار مطلوبی جذب و خنثی می‌کنند. باید توجه کنید که میزان این جاذب های شیمیایی با عملکرد موثر دستگاه های تصفیه هوای شما ارتباط مستقیمی دارد و حداقل میزان قابل قبول برای مقدار جاذب در یک دستگاه تصفیه هوای مناسب برای باشگاه و محیط‌های ورزشی یک کیلوگرم است و هر چه این عدد بالاتر باشد به طور قطع عملکرد جذب گازهای آلاینده توسط دستگاه بهتر است.

نوجان MultiStack دستگاه

راهکار جامع تصفیه هوا برای باشگاه های بزرگ

بنزن، تولوئن، اتیل بنزن و زایلن (BTEX) از جمله ترکیبات آلی فرار و آلاینده های مهم هوا می باشند که خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مشابهی دارند. این ترکیبات از حلال ها ، مواد پتروشیمی و رنگ ها به وفور متصاعد می‌گردند و در مقادیر جزئی نیز مخاطراتی برای شاغلین صنایع و همچنین مناطق مسکونی اطراف آنها بهمراه دارند.

  • مراحل فیلتراسیون، متناسب با نیاز
  • تعیین جهت هوا
  • قابل اتصال به داکت
مشاهده محصول
نوجان مهر
image

به طراحی اختصاصی برای
سیستم تصفیه هوا نیاز دارید؟

... با نوجان تماس بگیرید

تماس با نوجان مهر

سوالات متداول

دستگاه تصفیه هوا چه قدر مصرف برق دارد؟

با توجه به نوع دستگاه تصفیه هوا، میزان برق مصرفی آن نیز متفاوت است. اما به طور کلی دستگاه‌های تصفیه هوا مصرف برق بسیار کمی دارند و این میزان در بسیاری از موارد به اندازه یک لامپ کم مصرف است.

آیا دستگاه تصفیه هوا برای باشگاه، مشکل بوی محیط را حل می‌کند؟

شاید نتوان ادعا کرد که بو به طور کامل از محیط حذف می‌شود. چرا که حساسیت حس بویایی هر یک از ما متفاوت است. اما با کمک فیلتر جاذب کربن، بو و آلاینده‌های گازی تا حد بسیار زیادی از محیط حذف می‌شوند.

آیا تهویه هوا برای محیط‌های ورزشی کافی است؟

متاسفانه بسیاری از شهرهای ایران هوای آلوده‌ای دارند و بیشتر اوقات با توجه به این مشکل، جایگزین کردن هوای بیرون با هوای داخل، راهکار موثری نخواهد بود. در این میان استفاده از تصفیه هوا مطمئن‌ترین راهکار موجود برای حفظ سلامت ورزشکاران است.

چرا استفاده از دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و یون‌سازها توصیه نمی‌شود؟

این دستگاه‌ها با اضافه کردن مواد جدیدی از جمله یون به محیط، سعی در تصفیه هوا دارند. این در حالی است که گاز ازن می‌تواند خطراتی را برای سلامتی ما به بار آورد. بنابراین استفاده از این نوع دستگاه‌های تصفیه هوا توصیه نمی‌شود.

بهترین فیلتر برای تصفیه هوای محیط‌های ورزشی چیست؟

فیلترهای هپا می‌توانند تا 99% درصد از آلاینده‌های محیط را جذب خود کنند. این نوع فیلترها هیچ‌گونه ماده جدیدی را به محیط اضافه نمی‌کنند. بسیاری از متخصصین حوزه تصفیه هوا نیز استفاده از این نوع فیلترها را توصیه می‌کنند. بنابراین به نظر می‌رسد استفاده از دستگاه‌های مبتنی بر فیلتر هپا مطمئن‌ترین راهکار ممکن باشد.

آیا دستگاه تصفیه هوا نوجان گارانتی پس از فروش دارد؟

بله. برای تمامی محصولات نوجان گارانتی ۲۴ ماهه و ده سال تعویض قطعات وجود دارد .(به غیر از فیلتر های مصرفی). علاوه بر آن کارشناسان ما همیشه آماده راهنمایی و پاسخ به سوالات احتمالی شما هستند.